Pomimo stopniowego otwierania gospodarki, wiele małych i średnich firm wciąż odczuwa trudności wynikające z epidemii. Częściowo wynikają one z niepewności klientów odnośnie tego czy firma działa lub nowych zasad jej funkcjonowania. Ta niepewność może towarzyszyć działalności gospodarczej jeszcze przez wiele miesięcy. Dlatego kluczowe znaczenie ma komunikacja i utrzymywanie stałej relacji z klientami.
Aby ułatwić to firmom i pomóc im w działaniu w przestrzeni cyfrowej w warunkach utrzymujących się utrudnień, Facebook ogłosił właśnie pakiet nowych narzędzi i ułatwień dla małych i średnich firm. Klienci otrzymają z kolei nowe możliwości wspierania i pozostawania na bieżąco z ulubionymi firmami.
Zobacz również
- Wpisy firm blisko Ciebie: Facebook uruchamia osobną sekcję w ramach platformy, która będzie zbierała wpisy pobliskich firm. Będzie to jedno miejsce, w którym ludzie będą mogli zobaczyć informacje publikowane przez istotne dla nich firmy – w tym te, które są najbliżej nich. Wkrótce użytkownicy zobaczą w Aktualnościach posty kierujące ich do tej sekcji. Będą mieli również możliwość zapisania się na cotygodniowe powiadomienia na jej temat.
- Naklejka „Wspieraj małe firmy”: Instagram udostępni nową naklejkę pokazującą wsparcie dla wybranej małej firmy w relacji. Relacje zawierające nową naklejkę będą dodane do wspólnego katalogu, dzięki czemu możliwe będzie zobaczenie innych firm wspieranych przez obserwowane osoby.
- Tag „Na rzecz” firmy: Wsparcie dla firm będą mogli wyrazić także twórcy na Facebooku za pomocą nowego tagu “Na rzecz”.
- Wyróżnione wpisy na temat koronawirusa: Firmy będą mogły wyróżnić wpisy, które zawierają informacje dotyczące koronawirusa. W ten sposób będą mogły łatwiej wskazać klientom ważne informacje np. na temat zmienionych godzin otwarcia, zatowarowania, katalogu usług, lub zasad sanitarnych.
- Centrum zasobów dla firm w aplikacjach Facebook i Instagram: Firmy mogą teraz szybko i łatwo zapoznać się z informacjami związanymi z koronawirusem oraz poradami dotyczącymi narzędzi biznesowych Facebooka i Instagramu, dzięki ich udostępnieniu bezpośrednio w obu aplikacjach. Treści te są uzupełnieniem dostępnego od kilku tygodni Centrum zasobów dla firm.
- Skrzynka biznesowa w Messengerze: Wkrótce przedsiębiorcy będą mogli łatwiej zarządzać korespondencją firmy z klientami za pośrednictwem Messengera dzięki płynnemu przełączaniu pomiędzy osobistym i firmowym kontem w ramach aplikacji.
- Wtyczka Messengera na stronę internetową: Z końcem miesiąca rozpoczną się testy wtyczki Messengera, którą firmy będą mogły zainstalować na swoich stronach internetowych. Umożliwi ona rozpoczęcie rozmowy z przedsiębiorstwem już w tym kanale i kontynuowanie jej za pośrednictwem aplikacji Messengera. Wtyczka umożliwi też rozpoczęcie rozmowy z firmą osobom nieposiadającym konta na Facebooku.
Facebook stale rozwija swój asortyment narzędzi ułatwiających firmom funkcjonowanie w zmienionej rzeczywistości oraz stopniowy powrót do działania. W ostatnich tygodniach na Instagramie uruchomione zostały m.in. naklejki umożliwiające restauracjom sprzedaż posiłków na wynos oraz karty podarunkowe, dzięki którym klienci mogą wspierać ulubione zakłady nawet gdy te chwilowo były zmuszone zawiesić działalność.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell