Co stanie się, jeśli odwrócimy ten schemat? Nowe narzędzie daje odpowiedź.
Zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i dużych korporacjach, osoby zarządzające zmagają się z wieloma formalnościami i przeciwnościami w zatrudnianiu nowych pracowników. Bywa tak, że pracownik potrzebny jest od zaraz, a tradycyjna ścieżka jego pozyskania wyklucza pomyślną realizację projektu. Co wtedy zrobić? – Naturalnym jest, że zleceniodawcy zależy na jakości wykonania zlecanej usługi oraz minimalizacji ewentualnych poprawek, a tym samym na zmniejszeniu ryzyka niedotrzymania terminu. Takie usługi dostarczają tylko specjaliści z wieloletnim stażem w branży. Aby cały proces się powiódł, najważniejszym jest, aby byli oni dostępni od ręki – mówi Żaneta Glinka, założycielka platformy 360 Digital Natives, skupiającej wysokiej klasy specjalistów z branży nowych technologii i mediów.
Zobacz również
Specjalista w danej dziedzinie z wieloletnim stażem to w niektórych branżach trudna do odnalezienia wartość. Takich pracowników można znaleźć na rynku, ale dotychczas nie byli oni dostępni w jednym miejscu – Różnica polega na tym, że dajemy gotowe rozwiązanie obu stronom: specjalistom i firmom zlecającym. Ci pierwsi dostają ciekawe zlecenia, a firmy są wolne od obowiązków formalno-prawnych, które przejmujemy na siebie – dodaje Żaneta Glinka. Do takiego narzędzia zapisać się może każdy specjalista z branży związanych z mediami i marketingiem, a po przejściu odpowiednich weryfikacji jest parowany ze zleceniodawcą. W przeciwieństwie do innych portali outsourcingowych, ogłoszenia specjalistów sprawdzane są ze stanem rzeczywistym ich umiejętności i doświadczenia. Pozwala to na wyeliminowanie możliwych nieprawidłowości już na samym początku procesu.
Nowa funkcjonalność może okazać się popularna w branży marketingu czy programowania i projektowania stron internetowych, gdzie obserwowany jest największy ruch związany z zatrudnieniem pracowników, oraz bardzo często ogromna presja czasu towarzysząca projektom.
Efekty połączenia wymagających klientów z wysokiej klasy specjalistami w stosunkowo krótkim czasie, mogą przełożyć się na popularyzację bardziej świadomego podejścia do outsourcingu. Na dużo dojrzalszym, w kontekście outsourcingu, amerykańskim rynku korzystają z niego niemal wszystkie firmy, a część z nich w 100% opiera na nim swoje działania. W USA już ponad 34% wszystkich pracowników jest freelancerami, to ok. 53 mln ludzi. Dodatkowo, 80% z etatowców deklaruje tam chęć do rezygnacji z pracy na rzecz samozatrudnienia.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing