Sombrero, osobisty trener e-marketingu
Aplikacja Sombrero zadebiutowała w sklepach Google Play i Apple Appstore na początku września br. To wyjątkowy produkt skierowany do mających niewielkie doświadczenie w e-marketing. Sombrero został zaprojektowany jako osobisty asystent i trener marketingowy.
Zobacz również
Sombrero uczy efektywnego wykorzystywania potencjału internetu i mediów społecznościowych. Obecność w sieci daje małym i średnim przedsiębiorstwom ogromny potencjał marketingowy. Niestety, jest on wykorzystywany w nieefektywny sposób lub za rzadko. Istotą działania Sombrero jest motywowanie do wypełniana planu treningowego, który jest podstawą do osiągnięcia sukcesu. – mówi Beata Zielińska, product manager Sombrero.
Podstawowy plan treningowy składa się z 20 zadań obejmujących takie tematy, jak kreacja treści, mierzenie skuteczności komunikacji, branding i optymalizacja profili w mediach społecznościowych, obsługa klienta, grupa docelowa oraz reklama w social media.
Sombrero uczy korzystania z najpopularniejszych platform społecznościowych – Facebooka, Twittera oraz Instagrama, a także skutecznego prowadzenia bloga firmowego. Zadania zostały oparte na eksperckiej wiedzy zgromadzonej przez pięć lat pracy z ponad 800 profesjonlaistami oraz autorskich algorytmach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Analiza płatnej komunikacji
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wraz ze spadającym zasięgiem organicznym sponsorowanie postów staje się głównym sposobem budowania zasięgów i docierania do klientów na Facebooku. Marketerzy, stratedzy i analitycy dokładnie śledzą dane dotyczące efektów i kosztów płatnej promocji własnej marki. Aby dobrze zaplanować skuteczną strategię komunikacji należy mieć jak najszerszy i najdokładniejszy obraz działań własnych oraz konkurencji. Dlatego Sotrender wprowadził nowy produkt skierowany do dużych marek oraz agencji.
Analitycy z Sotrender Research Team od kilku miesięcy testowali różne algorytmy z obszaru machine learning. Na unikalnej bazie danych (kilkanaście tysiecy profili z ponad 50 branż i kategorii produktowych) przetestowano różne podejścia i metody analityczne. Wybrana metoda tzw. lasów losowych osiąga skuteczność ponad 90%.
Algorytmy opierają się o dane publicznie i między innymi biorą pod uwagę: aktywności pod postem, historię zachowań osób angażujących się pod postem. Co więcej, w analogiczny sposób można także oszacować zasięgi, odsłony czy nawet kliknięcia. W ślad za tym, przyjmując uśredniony CPM, można estymować także łączne wydatki. Jedynym ograniczeniem jest brak możliwości analizy dark postów ze względów technicznych.
Badanie można przeprowadzić na życzenie, w dowolnym momencie, lub też prowadzić okresowo – co miesiąc lub co kwartał. Jest to dodatkowa usługa, nie wymaga konta w Sotrenderze.