Dmowski & Co. B i Z – te dwie litery to ukłon w stronę dziedzictwa marki i sztuki tworzenia wyjątkowych butów, zapoczątkowanej przez Pana Zdzisława Badurę.
Inspiracją towarzyszącą powstaniu nowej identyfikacji wizualnej Badury były pierwsze litery imienia i nazwiska założyciela marki. Połączenie delikatnej litery Z, która spaja bardziej masywną literę B to wyraz dualizmu marki Badura, która opiera się w równym stopniu na przywiązaniu do tradycji obuwniczych i współczesnym designie. To również gra kontrastem – lekkość łączy się z solidnością, męskie rzemiosło z kobiecą delikatnością.
Zobacz również
Nowy logotyp miał być ewolucją poprzedniej wersji w kierunku bardziej nowoczesnym, ale zachowującym charakter oryginału. W związku z tym, projektując nowe logo, postanowiliśmy pozostać przy kroju szeryfowym, ale w bardziej geometrycznej odsłonie, co nadało mu szlachetności i elegancji – powiedział Gustaw Dmowski, twórca projektu.
W nowej identyfikacji podkreślono charakter marki poprzez zastosowanie czarno-białej palety kolorów ze złotymi akcentami. Oprócz charakterystycznego sygnetu, w logo pojawiła się również informacja o roku założenia firmy, co akcentuje powrót do korzeni marki i czerpanie z wiedzy przekazywanej od 1979 roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej uzupełnia przekaz marki, widoczny w projektach butów i toreb. Mimo produkcji na dużą skalę, ręczne wykonanie i dopracowanie detali jest wciąż istotną częścią procesu. Kunszt, z jakim tworzone są poszczególne modele, wynika z przywiązania do tradycji i kultywowania pracy założyciela marki. Jednocześnie, oprócz doskonałej jakości i precyzyjnego wykonania, buty marki Badura są projektowane w duchu nowoczesności i w odniesieniu do modowych trendów. Dzięki temu stanowią propozycję dla tych, którzy cenią nie tylko jakość, ale i formę oraz styl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rebranding będzie stopniowo wprowadzany na każdym poziomie funkcjonowania marki. Nowe logo pojawi się w kampanii reklamowej oraz w nowej odsłonie sklepu internetowego we wrześniu tego roku. Zmiany będą widoczne także w brandingu produktów oraz wyglądzie sklepów stacjonarnych.
Zmiany w komunikacji wizualnej Badury to nie jedyne nowości, które przygotowała polska marka obuwnicza. Już wkrótce ukaże się kampania promująca współpracę z wyjątkową osobistością ze świata mody, która zaprojektowała dla Badury kapsułową kolekcję butów.