Zobacz nasze pozostałe podsumowania!
Zobacz również
Najważniejszy sukces 2015
Rok 2015 był dla OKNOPLAST okresem dużych wyzwań oraz dynamicznego rozwoju. Myślę, że największym sukcesem, który możemy sobie przypisać jest przede wszystkim duże przeskalowanie naszego sposobu myślenia i zmiana komunikacji z klientem. Proces ten rozpoczął się od bardzo oryginalnej prezentacji naszego nowego produktu, podczas której jako pierwsi w Europie i prawdopodobnie na świecie testowaliśmy moc okna przy użyciu samolotu z II Wojny Światowej. Kolejnym kluczowym elementem był lifting naszego logo: zmiana identyfikacji wizualnej marki oraz claimu. Dotychczasowy slogan „Wybierz eksperta” zastąpiliśmy głębszym przekazem – „Spójrz w przyszłość”. Typowe dla branży stolarki okiennej barwy niebieskie zmieniliśmy na elegancką i dopasowaną do marki premium grafitową kolorystykę. Uruchomiliśmy również nowoczesną witrynę internetową, która została zaprojektowana w oparciu o światowe trendy internetowe. Obserwujemy i inspirujemy się globalnymi markami, niekoniecznie z branży okiennej. Chcemy przede wszystkim wyróżniać się na tle branży, zaskakiwać i być kojarzeni z nowoczesnością. Zmieniamy się, aby być bliżej klienta i w 2016 roku planujemy kontynuować tę strategię.
Największa porażka 2015
Mamy za sobą kolejne udane półrocze, które zakończyliśmy wzrostami sprzedaży w obszarze wszystkich brandów Grupy OKNOPLAST. Spodziewamy się też zgodnych z naszymi oczekiwaniami wyników rocznych, trudno więc mówić o porażkach. Obserwujemy m.in. dynamiczny rozwój marki ALUHAUS, której produkty cieszą się wielkim powodzeniem zarówno w kraju, jak i za granicą. Dzięki bardzo intensywnie rozwijanej sieci sprzedaży na rynku europejskim, udało nam się pozyskać wielu strategicznych partnerów handlowych. Toteż naprawdę rok 2015 zdecydowanie zaliczamy do sukcesów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Najciekawszy trend 2015
W dzisiejszych czasach komunikacja musi być innowacyjna, dwustronna i interaktywna. Właśnie tymi wytycznymi kierowaliśmy się w tworzeniu nowej strony internetowej OKNOPLAST. Chcemy dzięki niej angażować klientów, zachęcać do kontaktu z nami i w pełni odpowiadać na ich potrzeby. Przykładem jest interaktywne video na starcie strony, które pozwala internaucie sterować filmem oraz wprowadza widza w świat marzeń bohatera, z którym każdy z nas może się identyfikować. Właśnie tak rozumiemy dwustronną, interaktywną komunikację i w tym kierunku zmierza nowa strategia komunikacyjna oraz strona internetowa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trendy, które powinniśmy obserwować w 2016
Wśród trendów w branży okiennej, ale także całej branży budowlanej, obserwujemy w komunikacji wzrost znaczenia content marketingu. Wybór nowych okien jest wyborem trudnym, konsument jest w swoich decyzjach zakupowych zagubiony, a często osamotniony, korzysta z rekomendacji bliskich i rodziny. Dlatego tak ważne jest, aby wesprzeć go w tym procesie. To klient dokonuje wyboru produktu i zakupu, ale my jako producent i sprzedawca powinniśmy dostarczyć mu wszelkich możliwych narzędzi i informacji, ułatwiających ten wybór poprzez dzielenie się wiedzą ekspercką.
Inny ważny trend to więcej komunikacji video, nowoczesnych narzędzi i kanałów komunikacji. Większość z nas jest wzrokowcami. Także współczesna kultura jest coraz bardziej obrazkowa, a kolejne pokolenia konsumentów wchodzące na rynek w poszukiwaniu informacji, kierują się coraz częściej obrazem niż tekstem. Między innymi dlatego każdy z naszych produktów prezentujemy za pomocą video w imię zasady „od szczegółu do ogółu”.
Wyzwania na 2016
W 2015 roku ogłosiliśmy rebranding i rozpoczęliśmy jego wdrażanie. Zadaniem i jednocześnie wyzwaniem na rok 2016 jest sprawne zaimplementowanie nowej strategii komunikacji do całej naszej sieci sprzedaży. Wyzwaniem i celem jaki sobie stawiamy jest odejście od języka technologii ku komunikatom zrozumiałym dla konsumentów. Chcemy opowiadać o technicznych aspektach stolarki okiennej w sposób prosty i zrozumiały nawet dla laika. Będziemy więc mówić bardziej przystępnie, a jednocześnie powalczymy o to, żeby jeszcze bardziej odróżnić się od konkurencji. Bycie ekspertem oznacza dla nas komunikację zrozumiałą i przydatną dla klienta, będącą odpowiadaniem na jego potrzeby w przejrzystej i atrakcyjnej formie, dostosowanej do potrzeb.
Ocena obecnej kondycji branży
Branża okienna jest bardzo dynamiczna. W Polsce sprzedajemy ok. 30% naszych produktów, więc niejako naturalnie od lat rozwijamy też eksport. Polskie okna słyną z wysokiej jakości i innowacji. Dlatego w tej branży nie można pozwolić sobie na zastój, cały czas trzeba się rozwijać. Musimy nieustannie pracować na rzecz dalszego rozwoju, wyróżniania się na rynku i dodawać marce OKNOPLAST jeszcze więcej indywidualnego, niepowtarzalnego charakteru, aby pozostać trendsetterem. W naszej branży naprawdę ciężko trzeba zapracować na taki tytuł.
Najlepsza kampania/akcja 2015 roku
Naszą najlepszą kampanią 2015 roku był launch nowego okna PROLUX. Nowy produkt to autorskie rozwiązanie, będące odpowiedzią na współczesne trendy architektoniczne, w których kluczową role odgrywają światło i przestrzeń. Jest to kolejne innowacyjne rozwiązanie OKNOPLAST, które wyróżnia między innymi większa powierzchnia szyby i smuklejsze profile PVC. Nowatorski system jest pierwszym tego typu produktem na polskim rynku stolarki otworowej.
Wymagał więc nietypowej prezentacji. Firmy budowlane wybierają różne formy i miejsca na testy swoich nowych produktów. My postawiliśmy na Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, które na jeden dzień stało się laboratorium OKNOPLAST. W trakcie kwietniowego wydarzenia, w praktyczny sposób można było sprawdzić wytrzymałość okna PROLUX w różnych warunkach, w tym pod względem termoizolacji oraz odporności na obciążenie wiatrem i dźwiękiem.
Najwięcej emocji wśród zebranych wzbudził – przeprowadzony po raz pierwszy w Europie i prawdopodobnie na świecie – test okna z użyciem zabytkowego samolotu PWS-26, wyprodukowanego w 1935 roku w Podlaskiej Wytwórni Samolotów. Specjalnie na potrzebę konferencji, przed gmachem Muzeum uruchomiono potężny silnik tego jednego z najlepszych europejskich samolotów szkolenio-treningowych okresu międzywojennego, którym latał m.in. dowódca Dywizjonu 303, Jan Falkowski. Długo wyczekiwana próba Proluxa polegała na sprawdzeniu jego wytrzymałości na silny podmuch powietrza wytworzony przez samolot, czyli ok. 200-250 km/h, obrazujący odporność okna na huragan w przestrzeni otwartej.
Dziennikarze biorący udział w evencie zgodnie komentowali, że takiej konferencji prasowej w tej branży jeszcze nie było!
Zobacz nasze pozostałe podsumowania!