Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
Rok 2016 był rokiem jubileuszowym dla Decathlon. Świętowaliśmy w Polsce 15 lat od powstania pierwszego Decathlonu oraz 40 lecie firmy Decathlon International. Z tej okazji odbyło się kilka imprez sportowych w sklepach przy współudziale klientów. Był to czas również do refleksji wewnątrz organizacji nad drogą, którą przebyliśmy oraz wyzwaniom, jakim musieliśmy sprostać.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Największym sukcesem w 2016 określiłbym kolejny rok stabilnego wzrostu Decathlon Polska. Będąc liderem rynku sportowego w Polsce konsekwentnie realizujemy naszą misję: czynienia sportu dostępnym dla wielu. Nasze decyzje podejmowane są jak najbliżej klienta. W tym roku udało się obniżyć ceny ponad 300 modeli produktów kluczowych z perspektywy dostępności dla klienta.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku / Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Najciekawszym wyzwaniem a zarazem trendem jest Omnichannel. W Decathlon łączymy kanały Brick and Click już od 4 lat, starając się sprostać wymaganiom dzisiejszego klienta. Z perspektywy technologicznej łączymy od dawna oba kanały, zacierając granicę między nimi. Nie zapominamy również o pracy wewnątrz organizacji. Zwracamy mocno uwagę na świadomość pracowników i zrozumienie sensu, który przyświeca tej idei: traktowanie klienta, jako klienta marki a nie kanału sprzedaży. Potwierdzeniem, że idziemy w dobrym kierunku jest zdobycie 3 wyróżnień w E-commerce Awards 2016 w kategorii: 1/ Innowacja roku 2/ Najlepsze dostosowanie do sprzedaży wielokanałowej 3/ Spójność marki w różnych kanałach sprzedaży.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Według moich obserwacji branża marketingu w Polsce jest w dobrej kondycji. Stanowi o tym przede wszystkim ilość firm i wachlarz usług przezeń oferowanych. Trendy technologiczne są czasami szybciej adaptowane niż potrzeby i możliwości firm, którym można je zaoferować np. beacons. Mimo wielu specjalistów rynek cały czas nie jest nasycony, a popyt przewyższa podaż.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany i wyzwania na 2017 rok?
W 2017 powstanie 2 centrum logistyczne Decathlon zlokalizowane w Łodzi. Drugi magazyn pozwoli na lepsze zaopatrzenie i skrócenie czasu dostawy dla klientów i sklepów. Na pewno uszczęśliwimy wielu klientów, pojawiając się w innych lokalizacjach, niż jesteśmy dotychczas. Zapewniając im łatwy dostęp do artykułów i usług sportowych.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Nie będę unikatowy w swej odpowiedzi. Moim zdaniem, patrząc całościowo na rynek, spodziewałbym się rosnącego udziału e-commerce i postępującej digitalizacji sklepów. Firmy muszą płynnie łączyć oba światy, by nie zawieść wymagań, jakie stawia przed nimi współczesny klient. Upatrywałbym rosnącego udziału mobile w sprzedaży i social media w komunikacji z klientem. Łatwość dostępu do informacji i szybkość z jaką klient przyzwyczaja się do pewnego standardu obsługi i zakupów, stawia wysoko poprzeczkę dla marek, które chcą rywalizować o jego lojalność. Z zainteresowaniem patrzę na nowe technologie tj. VR, które mogą zatrzeć granicę światów. Pamiętać należy jednak o stale niezmiennym trendzie, czyli potrzebie klienta, a nowinki technologiczne wdrażać nie dla samej formy, ale przede wszystkim użyteczności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Nie przewidujemy istotnych zmian. Kanały komunikacji są szyte na miarę potrzeb danej kampanii i grupy, do której chcemy dotrzeć. Dalej zobaczycie reklamy TV i inną komunikację z the Cathlons, czyli drużyny codziennych sportowców, znanych z osiedlowych boisk, szkolnych hal sportowych, lokalnych ścieżek. Drużyny składające się z samych największych… wielbicieli sportu, którzy spotykają się, aby razem poruszać. Staramy się, aby nasza komunikacja nie była inwazyjna i nachalna. Wierzymy w spersonalizowany przekaz i odpowiednie dostosowanie komunikacji do odbiorcy. Dodając do tego nasze produkty i markę Decathlon, która za tym wszystkim stoi to klucz do sukcesu.