Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
Ten rok z pewnością należał do salonu iSpot w warszawskiej Arkadii, gdzie otworzyliśmy wyjątkową – bo jedyną w tej części Europy! – strefę szkoleniowo-wystawową Premium Zone. Rozwiązanie to świetnie sprawdza się w warunkach warsztatowych, kiedy organizujemy tam seminaria z zakresu obsługi programów i narzędzi oraz spotkania z wyjątkowymi gośćmi. Salon z podobną strefą zaprezentowaliśmy niedawno również w poznańskiej Galerii Posnania. Warto też wspomnieć o nowych, większych salonach w Krakowie, Wrocławiu i Warszawie.
Drugim dużym wydarzeniem była aktywacja pakietu usług dla naszych klientów. Dostarczamy nie tylko technologię najwyższej jakości, ale także gwarantujemy pomoc i obsługę na każdym etapie użytkowania sprzętu. W ofercie mamy ponad 120 różnych działań, takich jak diagnostyka urządzenia pogwarancyjnego, konsultacje z zakresu obsługi aplikacji oraz iTunes, instalacja folii czy przycinanie kart SIM.
Zobacz również
Innowacyjnym projektem, który powstał pod koniec tego roku, jest iSupport wspierający młodych przedsiębiorców w zakresie budowania własnego biznesu w sieci, możliwości rozwoju osobistego oraz specjalizacji w określonych dziedzinach, konsultacji z rynku pracy czy umiejętności poruszania się w świecie nowych technologii. Projekt ten prowadzimy przy współpracy ze wspaniałymi partnerami: Andrzejem Tucholskim, Startup Academy oraz inicjatywą Inkubatory.pl.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Zdecydowanie otwarcie Premium Zone w warszawskiej Arkadii! Ta unikatowa przestrzeń dała początek nurtowi edukacyjnemu i rozpoczęła domino zmian, które wdrażamy w pozostałych salonach. Zależy nam, by klienci korzystali nie tylko ze sprzętu, który oferujemy, ale również z naszej wiedzy i doświadczenia w posługiwaniu się elektroniką użytkową. Chcemy, by każdy salon był przestrzenią szkoleniową – to najważniejszy cel na 2017 rok.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Do wyzwań, będących jednocześnie ogromną szansą, mogę zaliczyć dotarcie do nowych grup odbiorców – dzieci i seniorów oraz grup biznesowych, czyli architektów czy designerów. Podchodzimy do każdego z klientów indywidualnie, jednak staramy się również znaleźć punkty wspólne dla poszczególnych grup. Właśnie dlatego tworzymy projekty dedykowane seniorom i obsłudze sprzętu – iGrandpa, dla dzieci organizowaliśmy Code Week, a dla przyszłych architektów czy designerów współtworzymy Dzień Młodego Architekta.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Zainteresowanie klientów kategorią akcesoriów. Trend ten był dla nas impulsem do wprowadzenia własnej marki FOR HUMAN B., która pozwala wesprzeć naszych klientów w trzech różnych aspektach: B.on – akcesoria do ładowania i synchronizacji danych, B.safe – akcesoria ochronne dla telefonu, B.me – designerskie akcesoria podkreślające indywidualny styl użytkownika. W tym roku najmodniejszymi kolorami są pastele i w takich też barwach można znaleźć odpowiednie dla siebie etui na telefon. Na półkach nie brakuje też błysku w stylu glamour – nasi klienci chcą się wyróżniać! Mam tu na myśli np. długopis z USB wysadzany kryształami Swarovskiego czy praktyczny notatnik Moleskine z etui na iPhone.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Skoro powstają takie spoty, jak świąteczna kampania Allegro, to śmiem twierdzić, że kondycja branży marketingowej w Polsce ma się wyśmienicie.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Edukacja, edukacja, edukacja. Będziemy na pewno kontynuować otwieranie lokalnych centrów szkoleniowych w salonach iSpot i organizować w nich warsztaty, spotkania i prelekcje, podobnie, jak dzieje się to teraz w warszawskiej Premium Zone.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Wyzwaniem, oprócz otwarcia wspomnianych przeze mnie lokalnych centrów szkoleniowych, będzie wdrożenie oferty edukacyjnej, by mogli z niej skorzystać zarówno seniorzy, dzieci jak i osoby z branży kreatywnej (architekci, designerzy). To niełatwe zadanie koncepcyjne, ale również logistyczno-organizacyjne ze względu na swój ogólnopolski zasięg. Natomiast moim osobistym marzeniem zawodowym jest rozwój usług i funkcjonalności, jakie świadczymy w salonach, na rzecz osób słabowidzących i niewidomych. Trwają już pierwsze rozmowy z Polskim Związkiem Niewidomych.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Ciekawym trendem jest fakt, że technologia obecnie to nie tylko domena garstki osób związanych z informatyką czy biznesem. To materia, która w sposób coraz bardziej powszechny dotyczy każdego z nas. Zaczynamy podchodzić do nowinek w kategoriach już nie tylko praktycznych, ale także widzimy potencjał na podkreślenie indywidualnego stylu czy nietuzinkowej pasji. Ludzie zaczęli dostrzegać, kolokwialnie mówiąc „fun” z obcowania z technologią. Pomijając aspekty praktyczne związane z efektywniejszą pracą, powiedziałbym, że nasi klienci zauważyli, że tablet to też możliwości, jakie za nim stoją: projekt architektoniczny czy wystrój kuchni, możliwość porozmawiania na Skype z wnukiem nad brzegiem jeziora czy dostęp do półprofesjonalnych narzędzi do montażu filmu. Zaznaczę, że ponad połowa naszych klientów to kobiety, coraz więcej też gościmy seniorów.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 rok? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Zachowamy równowagę pomiędzy kanałami, których używamy do komunikacji z klientami – salonów stacjonarnych oraz sklepu internetowego. E-commerce to obszar dla zdecydowanych, przekonanych o słuszności wyboru, świadomych produktu klientów. Spotkania w salonach dedykujemy natomiast tym osobom, które oczekują wsparcia konsultanta, porady w doborze optymalnego rozwiązania, pogłębienia wiedzy, np. podczas warsztatów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, dostrzegając ich zróżnicowane potrzeby, planujemy zachować synergię obu kanałów sprzedaży.