Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
Wielka wyprawa naszego podopiecznego Bartka Rzońcy „Wózkiem przez Polskę”! Bartek to student Politechniki Koszalińskiej, który udowodnił, że mimo nieuleczalnej choroby i niepełnosprawności absolutnie nie wolno poddawać się w realizacji marzeń. W ramach akcji „Wózkiem przez Polskę” pokonał na wózku 900 km – ze Świnoujścia do Zakopanego. Pomagaliśmy mu, organizując jego wyprawę jako Promedica24, i kibicując razem z Caritasem Archidiecezją Szczecińsko-Kamieńską, z Prezydentem Świnoujścia, Prezydentem Zakopanego, Rektorem Politechniki Koszalińskiej oraz dziennikarzami Grupy Polska Press.
Drugie ważne dla mojego zespołu wydarzenie to wdrożenie kompleksowej strategii marketingowej, efektywnie łączącej kanały tradycyjne i online i wzbogaconej o ważne dla nas działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), a także wizerunkowe.
Zobacz również
(Nasz podpieczny Bartek Rzońca na mecie pod Giewontem – w czasie wyprawy “Wózkiem przez Polskę” towarzyszył mu nasz opiekun Stanisław Ogrodnik i wolontariusz z Caritasu Sylwester Góra (fot. Damian Ziąber))
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Patrząc na liczby i wskaźniki: umocniliśmy pozycję brandu Promedica24 jako lidera w Polsce – według ostatnio przeprowadzonych badań agencji badawczej ARC Rynek i Opinia pod względem rozpoznawalności marki zanotowaliśmy 20% wzrostu rok do roku.
Ale patrząc szerzej – a to jest przecież najważniejsze – sukces w naszym przypadku to przede wszystkim zadowolony podopieczny i jego zadowolony opiekun. To stanowi o wartości naszej firmy, o reputacji marki, o zaufaniu do niej – finalnie przekładając się na przewagę konkurencyjną na rynku usług opiekuńczych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sukcesem jest również aktywizacja zawodowa osób w szczególności podatnych na wykluczenie zawodowe, czyli głównie kobiet po 50. roku życia. Z sukcesem podejmują one nowe wyzwanie w swoim życiu, decydując się na trudną, ale społecznie bardzo ważną i satysfakcjonującą pracę w charakterze opiekunki seniora. Potwierdzeniem tego, że kobiety chcą pracować i chcą podejmować nowe wyzwania, jest sukces naszej internetowej kampanii rekrutacyjnej „Mamy dla Ciebie pracę”, przeprowadzonej wspólnie z agencją Cube Group. Nie tylko zgłosiło się mnóstwo kandydatek, ale kampanię docenili również doświadczeni marketerzy zasiadający w jury prestiżowego konkursu MIXX AWARDS na najbardziej efektywne i kreatywne kampanie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
(Ekipa Promedica24 & Cube Group – wyróżniona srebrną statuetką Mixx Awards w kategorii Direct Response & Lead Generation za kampanię „Mamy dla Ciebie pracę” (fot. Materiały IAB))
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Obalanie mitów i barier związanych z pracą opiekunki seniora za granicą – nadal nad tym pracujemy. Z naszej oceny i badań wnioskujemy, że w Polsce jest ogromny potencjał osób, które mogłyby wykonywać taki zawód – i to w dłuższej perspektywie, 2-3 lat, z racji swoich już naturalnie nabytych kompetencji, ale brak im wiary w siebie, nie zdają sobie też sprawy z tego, że jest to praca legalna, bezpieczna, ze wsparciem szkoleniowym (zawodowym, językowym) i że wcale nie muszą obawiać się rozłąki z rodziną. Edukacja rynku to dla nas cel długookresowy.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
- Na naszym rynku: najważniejszy trend to stale rosnący popyt na usługi opieki długoterminowej. To trend w każdym starzejącym się społeczeństwie na świecie. Wpływa na to kilka czynników, m.in. zmiana modelu rodziny, rosnąca liczba gospodarstw jednoosobowych, większa zachorowalność na choroby przewlekłe. Według danych statystycznych w samych Niemczech żyje samotnie aż 3,5 mln osób po 75. roku życia. W Wielkiej Brytanii – ponad 2 mln.
- Na rynku usług medycznych: istotnym trendem jest zmiana oczekiwań pacjentów – w stronę większej satysfakcji i nowoczesności.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Widać dynamiczny rozwój i podążanie za trendami (nowoczesne technologie). Cieszy też to, że agencje coraz bardziej działają nie jako dostawca usług, ale jako partner biznesowy. To inne podejście do klienta, większe zaangażowanie w jego biznes, nie tylko w sam marketing, ale także w operacje, w procesy obsługi klienta.
Z punktu widzenia klienta życzyłabym sobie współpracy z takimi właśnie partnerami, którzy oprócz usług podstawowych dostarczają doradztwo, wartość dodaną, a przede wszystkim kreatywność. Patrząc na Europę Zachodnią myślę, że na naszym rynku jest sporo przestrzeni do większej specjalizacji agencji pod kątem branż i modeli biznesowych, np. franczyzy.
Od marketerów oczekuje się głębszego zaangażowania w lejek sprzedażowy, w procesy sprzedażowe i interakcję z finalnym użytkownikiem – klientem. Oczekuje się również większej efektywności działań marketingowych, ich optymalizacji pod kątem kosztów i ROI. To powoduje, że głównym celem marketingu jest podejmowanie działań przekładających się bezpośrednio na wynik biznesowy (performance marketing), czyli oprócz działań budujących markę, praca na bardzo konkretnych KPI.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Dynamiczny rozwój w Europie, na naszych podstawowych rynkach: Niemcy i Wielka Brytania oraz Polska, Rumunia i Bułgaria. Wzmocnienie kategorii live-in care – opieka seniora w jego własnym domu, oraz duże zaangażowanie w rekrutację. Oznacza to więc dalsze skupienie na reputacji naszej marki, jej rozpoznawalności i mierzalnej efektywności działań marketingowo-sprzedażowych.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Cała branża healthcare mierzy się z szybko zmieniającymi się wymaganiami pacjentów. Coraz bardziej są oni świadomi chorób i schorzeń, które dotykają ich samych i ich najbliższych. Oczekują indywidualnego podejścia i wysokiej jakości usług, za które chętniej płacą. Sami chcą decydować o wyborze lekarza czy opiekunki. Patrząc na rynki Europy Zachodniej, możemy także oczekiwać podobnych trendów, podobnego proaktywnego podejścia do ochrony zdrowia.
Nowe technologie i internet też mają coraz większy wpływ na zachowanie pacjentów. Nic dziwnego, skoro 70% z nich ma dostęp do Internetu, a do 2019 będzie to 85%.
My będziemy to realizować poprzez utrzymanie tempa wzrostu rozpoznawalności marki, a tym samym zwiększanie udziału w rynku, rozwój nowych technologii oraz wzrost satysfakcji naszych pacjentów i opiekunów.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
O starzejącym się społeczeństwie i zmieniających się wymaganiach pacjenta już wspominałam. Co z tego wynika dla firm z tego sektora? Bardzo duża koncentracja na satysfakcji i lojalności, gdyż obecnie według rynkowych benchmarków wskaźnik chociażby NPS jest w tej branży daleki od oczekiwań.
Ważnym trendem staje się pacjent w świecie cyfrowym, to oznacza rozwój nowych kanałów komunikacji (urządzenia mobilne czy dedykowane aplikacje) czy wręcz kanałów obsługi. Wg PWC blisko 60% pacjentów deklaruje gotowość korzystania z telemedycyny, w tym telekonsultacji, telediagnostyki czy nawet telerehabilitacji. Rynek prywatnych usług medycznych i okołomedycznych, staje się jednym z najbardziej atrakcyjnych i dynamicznie rosnących sektorów.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Nasze grupy docelowe, zarówno pacjenci, jak i osoby chętne do pracy w charakterze opiekunki seniora (50+) więcej przebywają w internecie. Ta zmiana behawioralna prowadzi naturalnie do większego skupienia na tym kanale komunikacji marketingowej i źródle nowej akwizycji. Nie zapominamy oczywiście o tradycyjnym marketingu, dzięki któremu docieramy do 50% naszej target grupy.