Najważniejsze wydarzenie oraz najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Niewątpliwie jednym z ważniejszych wydarzeń dla marki Oranżada Hellena w 2017 roku jest realizacja bardzo intensywnych działań wizerunkowo-sprzedażowych w okresie bożonarodzeniowym. Pod koniec listopada wystartowała pierwsza w historii brandu świąteczna kampania telewizyjna, przedstawiająca zabawny „spór” Kuby Wojewódzkiego z charakterystycznym Oranżadowym Mikołajem. Komunikujemy w ten sposób nasz kultowy napój, który jest autentycznie najlepszy na Święta. Jednocześnie stawiamy sobie wyzwanie – chcemy, aby Oranżada Hellena kojarzyła się z symbolicznym motywem jakim jest Pierwsza Gwiazdka zwiastująca rozpoczęcie najbardziej magicznych Świąt w roku.
Zarówno ta, jak i wcześniejsze kampanie reklamowe są dla nas dużym wyzwaniem. Pragniemy zaskakiwać i intrygować fanów Oranżady Hellena, chcemy wyróżniać się na tle konkurencji. Zależy nam także, aby spoty były pozytywnie przyjmowane przez naszych wiernych konsumentów, jak i zachęcały do zakupu napojów z naszego portfolio nową grupę odbiorców.
Zobacz również
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Oranżada Hellena jest niekwestionowanym liderem w segmencie oranżady. Coroczne wzrosty przychodów ex factory na marce przyczyniają się do umacniania pozycji Oranżady HELLENA na rynku napojów CSD powyżej 1 l. Możemy się pochwalić, że sprzedaż kluczowego produktu w kategorii oranżady pod marką Hellena wzrosła o 9% r/r w ciągu 9 miesięcy 2017 roku. To dla nas informacja, że konsumenci są coraz bardziej zainteresowani naszą marką i to niewątpliwie jest największy sukces.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku / Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Najważniejszymi trendami na rynku napojów są utrzymujący się wzrost zainteresowania artykułami w formatach impulsowych, produktami lokalnymi, wyrobami tradycyjnymi i kierunek „fit”.
Konsumenci są otwarci na nowości smakowe, jak i te dotyczące wielkości i kształtu opakowań. Poszukują wygodnych rozwiązań i szybkiego ugaszenia pragnienia. Produkty impulsowe spełniają te oczekiwania.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Drugim stale rozwijającym się trendem jest kierunek „fit”. Polacy coraz większą wagę przywiązują do składów kupowanych produktów, a co za tym idzie, chętnie sięgają po napoje zawierające wartościowe składniki. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, rozbudowaliśmy portfolio produktów o Oranżadę Hellena FIT z dodatkiem stewii. Proponujemy produkt o obniżonej zawartości kalorii (aż o 30%), zachowując przy tym oryginalny, niepowtarzalny smak Oranżady. Ponadto w składzie napojów Oranżada Hellena nie ma miejsca dla syropu glukozowo-fruktozowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnym trendem, który można było zaobserwować w bieżącym roku, i który będzie rozwijał się w 2018 roku, jest powrót do lokalności i produktów tradycyjnych. Pochodzenie produktów ma istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów. Coraz chętniej Polacy sięgają po rodzimy asortyment zarówno jeśli chodzi o żywność, jak i napoje.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Obserwacja rynku, strategii komunikacji i wykorzystywanych narzędzi marketingowych pokazują, że rodzima branża rozwija się bardzo prężnie. Zwiększenie inwestycji w szeroko rozumiany digital – obejmujący m.in. komunikację video, media społecznościowe, reklamę mobilną, i wreszcie zaawansowane narzędzia analityczne, wspierające precyzyjne dotarcie do konsumentów – wyraźnie obrazuje dynamiczne zmiany, jakie zachodzą na naszym rynku. Co ważne, pojawia się coraz więcej przykładów komunikacji na bardzo wysokim poziomie, w tym działania wspierane content marketingiem. Wszystkie powyższe zjawiska potwierdzają, że branża podąża za trendami konsumenckimi, sprawnie wykorzystuje pojawiające się możliwości technologiczne i jest w stanie coraz sprawniej angażować odbiorców.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok? Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Mamy mnóstwo planów rozwojowych i promocyjnych nie tylko dla Oranżady Hellena, ale dla całej marki Hellena. Wśród nich jest dalsze budowanie pozycji impulsów na półkach sklepowych, a także coraz silniejsza komunikacja. Będą też ciekawe nowości, o których będziemy informować na bieżąco. Na pewno będzie się działo dużo, nie tylko w ścisłym sezonie napojowym, ale właściwie przez cały rok.
Jako rodzima marka, chcemy wykorzystać trend mody na polskość, lokalność i autentyczność. Młodzi konsumenci cenią sobie spójność przekazów, wysoką jakość, dobry smak oraz uczciwość. Kierujemy się ich preferencjami w komunikowaniu produktów marki Hellena.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Wszystkie działania marketingowe i reklamowe, które podejmujemy w oparciu o długofalową strategię marki Oranżada Hellena, mają na celu wzmocnienie świadomości brandu oraz podwyższenie wskaźników sprzedażowych. Z roku na rok nasze działania reklamowe prowadzimy na coraz większą skalę, w związku z tym, wydatki na reklamę rosną. Jest to jednak naturalna kolej rzeczy, gdy marka dynamicznie się rozwija i ma coraz mocniejszą pozycję na rynku. Nie ukrywam, że jako marka śledząca potrzeby konsumentów, coraz większy budżet przeznaczamy na Internet.
O rozmówczyni:
Magdalena Koszela
Senior Brand Manager, Colian Sp. z o.o.