O sztuce uważnego życia w kampaniach reklamowych

O sztuce uważnego życia w kampaniach reklamowych
Zgodnie z definicją Roba Nairna, mindfulness to świadomość tego co się dzieje, wtedy kiedy to się dzieje, z akceptacją i bez preferencji. W szczególności mówimy tutaj o uważności na swoje emocje, potrzeby. To, co podpowiadają nam cało i intuicja.
O autorze
3 min czytania 2024-08-05

Ta umiejętność (bo mindfulness to umiejętność) jest jednym z ważnych czynników dobrostanu, wsparcia psychologicznego i sztuki życia codziennego. Nie dziwi zatem fakt, że w wielu krajach zaopiekowanie się swoim spokojem, równowagą i odpornością psychiczną, staje się elementem kampanii reklamowych.

British Airways – „Weź na poważnie swoje wakacje”

W styczniu 2022 r., linie lotnicze British Airways zainicjowały ciekawą kampanię dotyczącą potrzeby odpoczynku i prawdziwych wakacji bazując na insighcie, że ponad połowa Brytyjczyków pracuje na urlopie. (W Polsce 59% osób deklaruje, że pozostaje w kontakcie z osobami z firmy w trakcie wolnego). Linie lotnicze zachęcały do potraktowania swojej przerwy od pracy równie poważnie, jak oni traktują dowiezienie klientów na wakacje. Do tego zastosowano szereg zabawnych, a wręcz sarkastycznych propozycji wiadomości typu „out of office”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlaczego uważam, że to kampania związana z mindfulness? Dlaczego, że odpoczynek jest częścią świadomego życia – zarówno ten codzienny, jak i ten dłuższy wakacyjny. A nicnierobienie jest jednym z większych wyzwań, z jakimi mierzą się ludzie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Lululemon – „Odnajdź swój dobrostan”

W październiku 2023 r. marka jogowo-treningowa z Hongkongu stworzyła serię eventów pt. „Find your wellbeing” w odpowiedzi na raport pokazujący pogarszający się stan zdrowia psychicznego u ludzi w krajach azjatyckich, szczególnie mężczyzn i osób z pokolenia Z. Dlatego też twarzami projektu zostały dwie ikony z tego regionu – Jeon Somi, 22-latka, która promuje wyrażanie emocji oraz Taeyang – gwiazda pop, która komunikuje, że zadowolenie z życia czerpie z pracy nad swoim umysłem, duchowości i aktywności fizycznej. Przedłużeniem eventów jest kolekcja „Cool, calm, and connected. Find your wellbeing”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Summer Fridays – „Skincare as selfcare”

Amerykańska marka kosmetyczna Summer Fridays, zaproponowała kampanię social mediową pod hasłem „Troska o skórę – troska o siebie”. Jej ideą było pokazanie prostych rytuałów do wprowadzenia w życie na co dzień, wieczorem, w samolocie, tak aby dbać o siebie.

Główne kroki pielęgnacyjne, to:

  • nałóż maseczkę,
  • odłóż telefon,
  • stwórz rytuał pielęgnacyjny ciała,
  • ustaw przypominajki z afirmacjami,
  • medytuj.

W te porady zostały sprytnie wplecione oczywiście produkty firmy.

JanSport – „#lightentheload”

Odzieżowa firma sportowa przygotowała kampanię i całą platformę w USA, skierowaną do pokolenia Z, bazując na fakcie, że 7 na 10 nastolatków odczuwa ciężar związany z codziennością. Na platformie pod hasłem „odciążamy” znaleźć można wsparcie w przypadku chęci samobójstwa, wsparcie psychiczne dla osób uczących się w college’ach, czy przedstawicieli społeczności LGBTQiA. Siłą kampanii jest też społeczne dzielenie się indywidualnymi historiami bohaterów.

Everyday Headspace

Postanowiłam dołączyć do tego tekstu rónież kampanię aplikacji Headspace, gdyż jest to najbardziej znana aplikacja na świecie z medytacjami i poradami na temat wsparcia dobrostanu. W styczniu 2023 r. ruszyła kampania pod hasłem „Na co dzień Headspace”, której ideą jest pokazanie, jak przy pomocy aplikacji można poczuć się lepiej każdego dnia, zredukować stres i wprowadzić drobne praktyki – wsparcie codzienności.

„Nie-osiągnięcia”, czyli ceremonia wręczenia nagród

Australijska Narodowa Fundacja Zdrowia Psychicznego Młodzieży (National Youth Mental Health Foundation) przeprowadziła pierwszą większą kampanię społeczną skierowaną do młodzieży, aby zdjąć z niej presję sukcesu i walki o osiągnięcia. Chodziło w szczególności o konieczność bycia idealnym i osiągania nieosiągalnego. Za całą kampanią stoi promocja wsparcia psychicznego dla młodych borykających się z różnymi wyzwaniami. Wyróżniłam tę kampanię ze względu na kreatywność i siłę przekazu, co widać na przykład w poniższym klipie.

WHO informuje, że zdrowie psychiczne jest obecnie najważniejszym tematem zdrowotnym. Już 1 mld osób na świecie cierpi na jakąś formę zaburzeń psychicznych, a niektórzy po prostu w zaciszu domowym mierzą się z wypaleniem, osłabieniem, nadmiernym stresem. Moje marketingowe oko cieszy fakt, że ze świata płyną ciekawe i pełne szczerości pomysły na projekty realnego wsparcia ludzkiego dobrostanu, łącznie z platformami i projektami długofalowymi.

Świetnie wiem, o czym mówię, bo doświadczyłam wypalenia zawodowego i dopiero ćwicząc jogę i ucząc się, czym jest„mindfulness”, czyli sztuka uważnego życia, otworzyłam się na spokój i równowagę w pełni. Jestem fanką szerzenia tej idei szczególnie w biznesie, bo znam ją od podszewki.

Chcesz wiedzieć więcej na temat zastosowania mindfulness na co dzień? Koniecznie odwiedź moje konto na Instagramie: @mindful.aga.

Zdjęcia: mat. aut.

A jeśli Ty także chciałbyś poznać tajniki mindfulness i nauczyć się, jak korzystać z niego w pracy marketera, koniecznie dołącz do warsztatów „Umysł na Fali” z Agnieszką Jaśkiewicz. Zapisz się TUTAJ i dołącz do nas już 11 września br. (środa) od godz. 10 online.

PS „Umysł na fali”. Praktyczny warsztat z mindfulness dla marketerów

Presja na wyniki, ciągły multitasking, napięcie i niedoczas to Twoja codzienność? Weź udział w praktycznym warsztacie z mindfulness dla marketerów „Umysł na fali” i naucz się wspierać siebie w codzienności „wszystko wszędzie naraz”.