To pierwsza na polskim rynku internetowym tak rewolucyjna zmiana w sposobie dostarczania treści i angażowania użytkowników. Zmiana oznacza również unikalne możliwości reklamowe. Wprowadzeniu nowego O2 towarzyszą rebranding marki i kampania wizerunkowa pod hasłem „O2. Serce internetu”.
Single-Page-App
O2 ma atrakcyjną warstwę wizualną, nowe funkcjonalności i w nowatorski sposób prezentuje kontent. Jako aplikacja webowa nie wymaga odświeżania, co gwarantuje użytkownikowi stały dostęp do najaktualniejszych informacji i ciągłą obecność w centrum wydarzeń, którymi aktualnie żyje internetowa społeczność. Treści dostarczane są dynamicznie, a całą stronę zaprojektowano tak, by nieustannie angażować czytelnika. Nowe O2 to też jedno z pierwszych tak dużych wdrożeń mechanizmów Big Data w polskich mediach online. Wszystkie elementy w serwisie są personalizowane. Użytkownik już przy pierwszym kontakcie z O2 może zdefiniować interesujące go obszary tematyczne. Następnie specjalne mechanizmy serwują mu właściwe, interesujące go treści w odpowiednim miejscu i czasie.
Zobacz również
– Nowe O2 to tzw. single-page-app; nie portal, nie serwis internetowy, a pełnoprawna aplikacja. To nowatorskie podejście w polskich mediach online do prezentacji treści, zarówno jeśli chodzi o technologię, jak i user experience. Gwarantuje ono szybkość działania i spójność doświadczenia użytkownika. Materiały nie otwierają się na osobnych, długo ładujących się stronach, a szybkich i prostych warstwach – wyjaśnia Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu Grupy WP – Konstrukcja single-page-app pozwala na jednoczesną konsumpcję wielu różnych typów kontentu; np. streamu telewizyjnego i zdjęć. Dzięki użyciu tej technologii jesteśmy w stanie zapewnić czytelnikom nieustannie nowe, spersonalizowane treści, bez konieczności odświeżania O2.
Trzy interaktywne rogi witryny umożliwiają błyskawiczny dostęp do angażującej rozrywki: TV online, radia Open FM oraz quizów, czwarty – do poczty elektronicznej. O2 podzielono na dwie kolumny. Pierwsza to zasilany w dużej mierze treściami z social mediów feed. Druga dedykowana jest materiałom redakcyjnym. By ułatwić czytelnikom bycie na bieżąco z najświeższymi wydarzeniami z sieci wprowadzono m.in. sekcje prezentujące najciekawsze materiały z danej kategorii. Sam użytkownik decyduje, które z nich mają być wyświetlane w górnym menu.
– Wprowadzamy na rynek nową jakość. Produkt, jakiego w Polsce jeszcze nie było. Interaktywną platformę informacyjno-rozrywkową dla młodych wiekiem i duchem, otwartych na świat, aktywnych, obecnych w social mediach i przyzwyczajonych do sposobu prezentowania w nich informacji – mówi Edyta Sidwa, Dyrektor Produktu Rozrywka i Serwisów Gwiazdorskich w GWP – O2 łączy możliwości oferowane przez media społecznościowe i tradycyjnych wydawców internetowych. Jako witryna infotainmentowa stanowi miks najważniejszych informacji i angażującej rozrywki. To unikatowa na skalę Polski witryna, która się nieustannie zmienia, w tempie, do jakiego przywykł już i którego oczekuje współczesny użytkownik.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Twórcy serwisu chcą serwować czytelnikom – konsumującym dziś media na wielu ekranach, symultanicznie – najważniejsze informacje w skondensowanej formie. Takie, o których powinni wiedzieć i które w łatwy i szybki sposób można przyswoić. Stąd częste odwołania do wizualnych formatów: infografik, plansz, wideo, short newsów, cytatów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W nowym O2 nie zabraknie trendujących materiałów z social mediów i angażującej rozrywki – mówi Jacek Krawczewski kierujący zespołem wydawców O2 – Wszystko podane lekko, ciekawie, nieraz z przymrużeniem oka. Będą też elementy pozwalające na poszerzenie wiedzy: quizy, nauka języków, ciekawe cytaty, tzw. amazing facts czy odnośniki do anglojęzycznych źródeł. To nowoczesny serwis dla nowoczesnego użytkownika.
Logo i kampania
Startowi nowego serwisu towarzyszy wprowadzenie nowego logo. Pozycjonuje ono O2 jako markę nowoczesną, dynamiczną, skoncentrowaną na „tu i teraz”. Podkreśla wszechobecność internetu, silnie nawiązuje do mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych. Charakterystyczna pięciowarstwowa blenda kojarzy się ze spustem migawki w aparatach, uwydatniając newsowo-rozrywkowy charakter portalu.
Projekt wspiera kampania wizerunkowa pod hasłem „O2. Serce internetu”. Podkreśla ona główną zaletę serwisu – odbiorcy znajdą tu wszystko, czym żyje sieć i o czym warto wiedzieć. O2 to miejsce, które tętni energią, nie może się znudzić, gdyż nieustannie się zmienia – dla jego czytelnika. Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 15-34 lata, objęły prasę, radio, kino, telewizję, internet oraz outdoor. Kampania potrwa do połowy listopada.
Nowe logo i nowy system identyfikacji wizualnej opracowała Agencja BNA. Autorem kreacji i koncepcji kreatywnej kampanii jest Grandes Kochonos.
Reklama
Nowe O2 oferuje nowe możliwości reklamowe, w tym szereg rozwiązań niestandardowych, m.in. sponsoring newsów, quizu, cytatu. Ofertę strony głównej serwisu wzbogacono o opcję reklamy audio-wideo w radiu OpenFM i playerze telewizyjnym (interaktywne rogi O2). Możliwość wielokanałowego dotarcia do użytkowników na jednym ekranie (reklama audio w OpenFM, video in-stream w playerze wideo, display
w części redakcyjnej stanowi novum na rynku reklamowym). O2 gwarantuje dotarcie, w krótkim czasie, do atrakcyjnej grupy celowej młodych konsumentów, do których trudno jest trafić tradycyjnymi kanałami. Wszystko w otoczeniu atrakcyjnych treści z wykorzystaniem innowacyjnych form reklamy natywnej i mobile.
– Nowe O2 doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która chce być z użytkownikiem 24/7 i osiągnąć pozycję naturalnego i głównego medium informacyjno-kulturalno-rozrywkowego w Polsce. W naszym portfolio znalazł się nowoczesny produkt skierowany do najbardziej aktywnych użytkowników, który będzie nie tylko za nimi nadążał, ale także pozwalał im samym być na bieżąco z szybko zmieniającym się światem – podsumowuje Jarosław Grabowski, VP Media Product w Grupie WP.