TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Obudź się pracodawco!

Obudź się pracodawco!
Jeśli myślisz, że działania z obszaru employer brandingu Ciebie nie dotyczą – jesteś w sporym błędzie. Dbałość o klimat organizacyjny to dziś jedno z największych wyzwań, jakie stoi przed polskimi firmami. Co potwierdza najnowszy raport „Trendy HR 2015” przygotowany przez Delloite.
O autorze
2 min czytania 2015-07-02

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Badanie przeprowadzono na grupie ponad 3 tysięcy managerów z różnych krajów świata, w tym Polski. Na podstawie wyników wysnuto największe wyzwania, jakie stoją przed przedsiębiorcami. W przypadku naszego kraju są nimi kultura organizacyjna i zaangażowanie. Jako „ważne” bądź „bardzo ważne” wskazuje je 87 procent respondentów. W ramach kontrastu tylko 12 procent na świecie i 6 w Polsce uważa, że jego firma radzi sobie dobrze z tymi zagadnieniami. 

Kluczem do budowania kultury organizacyjnej i zaangażowania pracowników jest tak naprawdę szereg różnorodnych narzędzi, z których korzystają dzisiejsza komunikacja wewnętrzna, HR czy działania związane z wewnątrzorganizacyjną społeczną odpowiedzialnością biznesu. Z jednej strony są to działania związane z budowaniem etycznego oblicza firmy czy tworzeniem kodeksów etycznych i strukturalizowaniem tematyki szeroko definiowanej odpowiedzialności pracodawcy i pracowników na gruncie znacznie szerszym niż tylko regulacje wynikające z prawa pracy. To także uświadamianie pracowników i kadry managerskiej o ich autentycznym znaczeniu w procesie rozwoju. Nie chodzi tutaj wyłącznie o popularnie nazywane w Polsce donoszenie – choć pewnie i tacy pracownicy się znajdą – ale o ustrukturyzowanie procesu zmieniania organizacji – także w obszarze komunikacyjnym. Kto wie lepiej od naszych markterów i sprzedawców jakie działania komunikacyjne się sprawdzą. A może dzięki możliwości zgłaszania innowacji i rozwiązań z pominięciem drogi służbowej uda nam się nie tylko znaleźć kolejne optymalne narzędzia, ale także sporo zaoszczędzić? Wspieranie i nagradzanie za innowacyjność, szczególnie w obszarze komunikacji, wydaje się niezwykle ważne. Z PR-owego punktu widzenia to także ciekawe narzędzie do wykorzystania go w komunikacji wewnętrznej – wokół której każdy wewnętrzny innowator może stać się firmowym bohaterem. Na tego typu rozwiązaniach, zarówno z obszaru etyki, jak i innowacji, zyskuje cała organizacja. Podnoszą się morale pracowników, jesteśmy w stanie lepiej i szybciej odpowiadać na problemy, zaś firma może koncentrować się na swoim rozwoju. 

 Jednym z obszarów, na jaki zwracają uwagę firmy – nie tylko duże – jest zarządzanie różnorodnością. Nie chodzi tutaj wyłącznie o zapobieganie dyskryminacji w miejscu pracy, czy zapobieganie potencjalnym kryzysom wizerunkowym. Budując optymalny zespół, tak naprawdę zyskujemy na jego różnorodności – otrzymując nie tylko spojrzenie na firmę czy markę wewnątrz organizacji z perspektywy różnych interesariuszy. Niejako w pakiecie otrzymujemy swoisty benchmark i możliwość zdiagnozowania potrzeb i oczekiwań różnych grup wobec naszych marek. To niezwykle cenne narzędzie może się stać podstawą do przygotowania lepszego procesu dialogowego związanego z marką. Będzie nam łatwiej zmapować interesariuszy (czyli grupy i instytucje w zakresie naszego oddziaływania), aby potem dzięki wspólnym dyskusjom wypracować bardziej optymalne rozwiązania biznesowe. Dialog wewnątrz organizacji i poza nią to także stosunkowo niskokosztowe w porównywaniu do badań narzędzie do oceny naszych kampanii i pomysłów komunikacyjnych. Dzięki skutecznemu i otwartemu słuchaniu firma zyskuje wewnętrznie i zewnętrznie. Jedną z możliwości rozwoju przedsiębiorstw w obszarze różnorodności jest podpisanie Karty Różnorodności. To europejski dokument, którego sygnatariusze zobowiązują się do respektowania tej tematyki w swojej codziennej działalności i edukacji pracowników w tym zakresie. W Polsce opiekunem Karty Różnorodności jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Aktualnie podpisało ją prawie 100 organizacji, które co roku składają podsumowanie ze swoich działań z obszaru zarządzania różnorodnością.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlaczego dbałość o klimat organizacyjny, zarządzanie różnorodnością w firmie i dialog, to jedne z największych wyzwań, jakie stają bardzo często przed zespołami od komunikacji, marketingu, czy PR? Wynika to m.in. ze zmian jakie zachodzą w naszym społeczeństwie. Badania pokazują, że udział kobiet w pracach zarządów wpływa na wyższe wyniki finansowe spółek, a dostosowanie miejsca pracy do potrzeb różnorodnych grup wiekowych sprzyja dopasowaniu koncepcji produktowych do poszczególnych grup docelowych. De facto kultura organizacyjna jest niczym fundament firmy. Bez niej pieniądze wydawane na marketing i reklamę będą tylko chwilowym przebraniem, którego nie będą akceptować nasi potencjalni najwięksi ambasadorowie, czyli pracownicy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing