Ocal nogę – kampania prozdrowotna

Kampania prozdrowotna „Ocal nogę”, zainicjowana przez Polskie Towarzystwo Chirurgii Naczyniowej, jest poświęcona chorobom niedokrwiennym kończyn. W Polsce z tego powodu dokonuje się ok. 9000 amputacji. Pora to zmienić.
O autorze
1 min czytania 2013-09-30

Kampanię rozpoczęła konferencja prasowa, która odbyła się w czerwcu w Centrum Prasowym PAP. Chirurdzy naczyniowi – z problemem spotykają się codziennie i najlepiej znają jego skalę – szeroko omówili wówczas to niepokojące zjawisko. Gościem specjalnym konferencji była Dorota Wellman.

Symbolem graficznym akcji jest klepsydra zastępująca człowiekowi jedną nogę. Można to tłumaczyć na dwa sposoby. Po pierwsze – czas. Z roku na rok problem narasta i pora temu przeciwdziałać. Po drugie – klepsydra swoim kształtem odnosi się do utrudniającego dopływ krwi zwężenia tętnic.

Akcja skierowana jest do wszystkich. Do osób potencjalnie zagrożonych, które często bagatelizują pozornie zwyczajne objawy, jak np. bóle czy drętwienie nogi. Do ich bliskich obserwujących niebezpieczne sygnały, a także do samych lekarzy. Jej celem jest nagłośnienie problemu i uświadomienie ludziom, że tego typu schorzenia można leczyć, a amputacja jest rozwiązaniem ostatecznym. To bardzo ważne, gdyż jest wiele nóg do ocalenia.

Na facebookowy fanpage „Ocal nogę” trafiła właśnie intrygująca animacja, której bohaterkami są Daria i Bożena…

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kim one są? Dlaczego cierpią? Czy można im pomóc?

Zobacz…

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Zdjęcia, scenografia, animacja – Katarzyna Kręcicka, Agata Pietraszko
  • Copywriter – Michał Taciak
  • Produkcja – Rafał Szenrok
  • Promocja – Natalia Karwacka
  • Obsługa zlecenia – Justyna Dreścik

We współpracy z:

  • Reżyseria, Montaż i Postprodukcja – Mateusz Pleskacz
  • Nagranie ścieżki lektorskiej – Tomasz Piotrowski
  • Aktor Dubbingowy – Daniela Popławska

Stroną kreacyjną akcji ocalnoge.pl zajęła się poznańska agencja Morski Studio Graficzne.