Kampanię rozpoczęła konferencja prasowa, która odbyła się w czerwcu w Centrum Prasowym PAP. Chirurdzy naczyniowi – z problemem spotykają się codziennie i najlepiej znają jego skalę – szeroko omówili wówczas to niepokojące zjawisko. Gościem specjalnym konferencji była Dorota Wellman.
Symbolem graficznym akcji jest klepsydra zastępująca człowiekowi jedną nogę. Można to tłumaczyć na dwa sposoby. Po pierwsze – czas. Z roku na rok problem narasta i pora temu przeciwdziałać. Po drugie – klepsydra swoim kształtem odnosi się do utrudniającego dopływ krwi zwężenia tętnic.
Zobacz również
Akcja skierowana jest do wszystkich. Do osób potencjalnie zagrożonych, które często bagatelizują pozornie zwyczajne objawy, jak np. bóle czy drętwienie nogi. Do ich bliskich obserwujących niebezpieczne sygnały, a także do samych lekarzy. Jej celem jest nagłośnienie problemu i uświadomienie ludziom, że tego typu schorzenia można leczyć, a amputacja jest rozwiązaniem ostatecznym. To bardzo ważne, gdyż jest wiele nóg do ocalenia.
Na facebookowy fanpage „Ocal nogę” trafiła właśnie intrygująca animacja, której bohaterkami są Daria i Bożena…
Kim one są? Dlaczego cierpią? Czy można im pomóc?
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zobacz…
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Zdjęcia, scenografia, animacja – Katarzyna Kręcicka, Agata Pietraszko
- Copywriter – Michał Taciak
- Produkcja – Rafał Szenrok
- Promocja – Natalia Karwacka
- Obsługa zlecenia – Justyna Dreścik
We współpracy z:
- Reżyseria, Montaż i Postprodukcja – Mateusz Pleskacz
- Nagranie ścieżki lektorskiej – Tomasz Piotrowski
- Aktor Dubbingowy – Daniela Popławska
Stroną kreacyjną akcji ocalnoge.pl zajęła się poznańska agencja Morski Studio Graficzne.