Ochrona pracowników i bezpieczeństwo klientów priorytetem dla sieci Lidl

Obecnie podstawową odpowiedzialnością sieci Lidl Polska jest zapewnienie możliwości dokonywania zakupów, dbając przy tym o szczególną ochronę pracowników. Firma na bieżąco reaguje na zaistniałą sytuację oraz podejmuje działania mające zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom.
O autorze
2 min czytania 2020-03-19

Zespół sieci Lidl Polska intensywnie pracuje, aby zapewnić ciągłość dostaw i funkcjonowanie sklepów przy jednoczesnym zachowaniu jak najwyższych standardów bezpieczeństwa. Firma Lidl Polska opracowała procedury zapewniające możliwość stałej, nieprzerwanej pracy centrów dystrybucyjnych oraz sklepów. Dzięki bliskiej współpracy z dostawcami sklepy Lidl Polska mogą być otwarte w standardowych godzinach oraz są zatowarowywane na bieżąco. Istotne są również działania profilaktyczne – postępowanie według zaleceń Ministra Zdrowia, wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego czy Światowej Organizacji Zdrowia.

W Lidlu jest czysto na co dzień

Dla Lidl Polska niezmiernie istotne jest zachowanie najwyższych standardów czystości – zarówno na co dzień, ale również w sytuacjach wyjątkowych. Wszystkie sklepy sieci Lidl Polska są objęte tzw. planami czyszczenia, które wskazują, w jakie dni tygodnia odbywa się czyszczenie elementów wyposażenia stałego sklepów. Każdego dnia przed otwarciem sklepu ma miejsce porządkowanie całej sali sprzedaży. Codziennie alejki sklepowe czyszczone są nawet 10 razy dziennie! Na koniec dnia pracownicy sprzątają strefę kas oraz salę sprzedaży. Szczególna uwaga przykładana jest do stref artykułów świeżych, gdzie prezentowane są owoce, warzywa, odpieki oraz produkty chłodnicze. Wózki w sklepach Lidl myte są systematycznie. Ich czyszczenie regulowane jest procedurami wewnętrznymi, a wózki myte są przez wyspecjalizowane firmy dysponujące odpowiednimi środkami.

Z kolei pieczywo „Chrupiące z pieca” jest udostępniane klientom za pośrednictwem przeszklonych regałów, które zabezpieczają produkty przed zanieczyszczeniem, a także zapewniają dłuższą świeżość. W obecnej sytuacji niezmiernie ważne jest, aby każdy z nas, wybierając pieczywo, korzystał z jednorazowych rękawic, które są dostępne przy regałach z pieczywem. W sklepach Lidl Polska o konieczności korzystania z rękawic informują naklejki na regałach z pieczywem oraz komunikaty głosowe emitowane w sklepach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ochrona pracowników

Lidl Polska zaczyna się od ludzi – to dzięki ich zaangażowaniu w wykonywaną pracę sklepy mogą być otwarte i każdego dnia oferować klientom artykuły spożywcze i przemysłowe. Lidl Polska dba o bezpieczeństwo swoich pracowników, zapewniając im potrzebne rozwiązania oraz udogodnienia, ale również edukując. Firma nieustannie prowadzi wewnętrzną kampanię informacyjną, skoncentrowaną na profilaktyce – przypomina wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) oraz promuje zasady higieny i procedury wewnętrzne, które wspierają zdrowie i bezpieczeństwo pracowników. Lidl Polska przypomina im o zachowaniu bezpiecznej odległości między ludźmi, stosowaniu zasad ochrony podczas kichania oraz kaszlu czy dokładnego mycia rąk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Lidl Polska nieustannie pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, które wpłyną na podniesienie komfortu pracy. Sieć sukcesywnie wprowadza specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych oraz nakleja taśmy utrzymujące odległość pomiędzy osobami stojącymi w kolejce. W wyjątkowej sytuacji możliwe jest również wprowadzenie ograniczenia liczby osób przebywających w jednym czasie w sklepach w wybranych lokalizacjach, co również ma wspierać kwestie bezpieczeństwa. Godziny funkcjonowania sklepów Lidl aktualnie są skrócone do godziny 21:00 (od poniedziałku do soboty). W zależności od sytuacji – godziny otwarcia sklepów mogą jeszcze ulec zmianie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W każdym sklepie i biurze Lidl Polska dostępne są bezpłatne środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk. Pracownikom udostępniane są dwie infolinie – pierwsza odpowiada na ich pytania z zakresu prawa pracy, natomiast druga infolinia tworzona przez zespół Medicover dostarcza wsparcia w zagadnieniach dotyczących stanu zdrowia. Z kolei w sklepach emitowane są komunikaty głosowe zachęcające klientów do płatności bezgotówkowych oraz przestrzegania zasad wspierających bezpieczeństwo pracowników i pozostałych klientów. Firma zachęca także do korzystania z kas samoobsługowych, kiedy jest to możliwe. Część pracowników, którzy odpowiedzialni są za kwestie personalne firmy oraz wspieranie innych, może skorzystać ze szkoleń psychologicznych.

Lidl Polska w ramach podziękowań za zaangażowanie pracowników sklepów oraz centrów dystrybucji przekaże im dodatkowe premie w zamian za pracę w trudnym dla wszystkich okresie. Natomiast wszyscy pracownicy otrzymają jeszcze premie wielkanocne w wysokości 450 i 300 złotych.