fot. usnplash.com
…warto zastanowić się, jak pracować, by zbliżyć się do ideału.
Zobacz również
-
#PolecajkiNM cz. 47: badania stanu czytelnictwa w Polsce, raport „Reklamy cyfrowe w UE i Wielkiej Brytanii”, Trend Impact
-
PrzeglądTygodnia [08-14.04.2025]: Kto zapłaci, gdy AI narozrabia, śpij jak Vincent van Gogh, spodnie Cheetos, aplikacja HomeGirl
-
SAR: Badanie Płac i Stawek Godzinowych 2025 [RAPORT]
Kluczem do sukcesu jest big idea
Big Idea jest dobrym początkiem, ale sama nie wystarczy, bo nawet wciągający storytelling i crossplatformowa koncepcja mogą zostać zepsute przez KPI i/lub kiepską egzekucję, czy zły dobór narzędzi.
Kluczem do sukcesu jest wykwalifikowany zespół specjalistów
Nie, jeżeli specjaliści są zamknięci w swoich specjalizacjach. Kreatywny programista, „unarzędziowiony” kreatywny to nadal w branży rzadkość, a bez tej kompetencyjnej transgresji, niestety trudno o efektywne kampanie zintegrowane.
Kluczem do sukcesu jest dobry proces
Nie, jeśli aktorzy procesu twórczego/projektowego są zaangażowani równolegle w inne zadania egzekucyjne. Stare metody „agencyjne” i nowe metodologie UCD nie są kompatybilne, choćby z tego powodu, że pierwsze rządzą się ASAP-em, drugie znów kompletną zmianą stylu współpracy z klientem, na co, na naszym rynku, nie wszyscy są jeszcze gotowi.
SAR: Badanie Płac i Stawek Godzinowych 2025 [RAPORT]
Kluczem do sukcesu jest zorientowanie na konsumenta
Nie, jeżeli rozumiemy to pojęcie „po staremu”. Jeżeli w swoich działaniach żonglujemy tylko statystykami, to nadal jesteśmy w latach 90. Niezbędna w nowym ujęciu współpracy empatia nie bierze się znikąd. Nie jest to umiejętność nadprzyrodzona, ale pojawia się w miarę nabywanej wiedzy o ludziach, zwyczajach konsumenckich, ale przede wszystkim ich codziennych zachowaniach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Większość społeczności agencyjno-marketingowej nie pochyla się nad Polską B, by uważnie przyjrzeć się jej zwyczajom, gdyż woli znad swojego krafta czy whiteflata heheszkować o Sebixach i utwierdzać się w swoich przekonaniach dotyczących Polski A.
Dodatkowo warto wiedzieć, że konieczne jest zaangażowanie klienta w proces pracy. Przeorientowanie jego oczekiwań wobec konsumenta z dotychczasowych dokonywanych przez pryzmat ilości pozyskanych like’ów i wyników sprzedaży, na inne modele efektywnościowe. Nie tylko agencja powinna pracować w idei UCD, ale potrzebna jest współpraca w tym zakresie z klientem.
Kluczem do sukcesu jest trafny insight
Nie do końca, ponieważ jeden insight w socialu może po prostu nie wystarczyć. Angażowanie w dialog konsumentów wokół jednego wątku przez kilka miesięcy staje się nużące. Zapychanie postami o piąteczku jest kontrefektywne, zatem już od początku warto wykonać ciężką pracę na insightach – koniecznie w liczbie mnogiej.
Kluczem do sukcesu jest RTE
Pod warunkiem, że w każdym touchpoincie będziemy wiedzieli, po co nasza grupa celowa, lub jej segment, ma się w tę komunikację zaangażować. Jeśli będziemy w stanie opisać, jak się zachowa konsument po usłyszeniu naszego Call to Action, wtedy jest szansa na zintegrowane działanie 360⁰. Bo zaprojektujemy je odpowiednio.
A na koniec pytanie – co tak naprawdę zmieniło się od czasów, gdy to telewizja rządziła światem reklamy, a klienci w milionowych budżetach agencyjnych zostawiali 50 000 złotych na działania w internecie?
Otóż dziś wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Po nadaniu komunikatu nie oczekujemy, że konsumenci po prostu pójdą do sklepu albo będą lepiej rozpoznawać nasze produkty. Dziś wchodzimy z naszymi odbiorcami w dialog, budujemy relację emocjonalną, wciąż słuchamy, czego chcą od marki konsumenci. Dzięki temu to oni przede wszystkim najmocniej oddziałują na proces budowania marki.
Autorka:
Carolina Pietyra
Strategy Manager/Head of Digital w Opus B