W czerwcu 2012 roku Gmail miał już 425 mln użytkowników na całym świecie, a dziś jeden na siedmiu ludzi na świecie korzysta z tej właśnie poczty. To ogromny sukces, zwłaszcza, że mówimy tu o aktywnych użytkownikach, którzy ciągle wysyłają i odbierają tysiące maili. Nie da się więc odmówić Gmailowi potencjału reklamowego.
Gmail Ads – jak to działa?
Gmail Ads mogą zawierać pliki wideo i obrazy, które po kliknięciu w nie, rozwijają się. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z reklamą na różne sposoby, w zależności od jej układu. Mogą odtworzyć wideo, wypełnić formularz, kliknąć reklamę, by przejść na stronę docelową albo na urządzeniu mobilnym kliknąć w nią, by zadzwonić lub przejść do sklepu z aplikacjami.
Zobacz również
Gmail Ads charakteryzują trzy typy kliknięć:
- przesłanie formularza: liczba przesłanych formularzy z Twojej reklamy,
- wyświetlenia filmu: liczba kliknięć pliku wideo w Twoich reklamach,
- możliwość wykonania połączenia: liczba kliknięć reklamy, by zadzwonić.
Reklamy te są zaprojektowane i odpowiednio dostosowane, aby realizowały cele biznesowe klientów. Za ich pomocą można np. zbudować świadomość marki, wpłynąć na zainteresowanie, generować sprzedaż czy wzmacniać lojalność klientów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zalety Gmail Ads
Ograniczona liczba wyświetleń pozwala ustalić jak często użytkownik zobaczy reklamę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3,5% to średni wskaźnik otwarcia reklam w Gmailu – to gwarancja efektywności „chcianej” reklamy, a dodatkowo reklamy rozliczane są w systemie Cost Per Click – system nalicza opłatę dopiero wtedy, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z reklamą i kliknie w teaser reklamowy.
Gmail Ads pozwala na targetowanie reklam ze względu na:
- słowa kluczowe, kontekstowo – system analizuje treść ostatnich 300 maili;w przypadku kierowania reklamy na wskazane słowa jak i kierowania na domenę, system automatycznie skanuje treść/temat ostatnich kilkuset e-maili niebędących spamem, w tym wiadomości usuniętych i zarchiwizowanych,
- kierowanie na zainteresowania – użytkownicy są przypisywani do danej kategorii na podstawie słów kluczowych z maili,
- tematy,
- demografię,
- urządzenia (desktop, Android, iOS), lokalizację i język,
- Customer Match – listę adresów e-mail z wewnętrznej bazy klienta.
Porady optymalizacyjne
Kiedy tworzysz reklamy Gmail Ads używaj wysokiej jakości zdjęć, pisz zwięzły i konkretny tytuł wiadomości. Kieruj jasne wezwania do działania (idealnie byłby na górze reklamy, aby klient nie musiał się domyślać co jest jej celem). Weź pod uwagę czas (harmonogram) i urządzenie w jakim reklama jest wyświetlana. Desktop króluje w godzinach pracy, mobile w drodze do pracy oraz podczas powrotu, tablet natomiast w godzinach wieczornych. Warto pomyśleć o teaserze jako swoistego rodzaju przynęcie, która ma zachęcić użytkownika do kliknięcia. Stosuj zdania wyrażające akcję np. Kup dzisiaj i zaoszczędź do 20%.
Zapewnij wartościowy ruch. Ze względu na ograniczoną przestrzeń skup się na istocie tego, co oferujesz, dając jak najwięcej szczegółów. Unikaj ogólnikowych treści bez informacji o cenie lub produkcie. Wzbudź zainteresowanie, zadaj pytanie, postaw hipotezę, przedstaw coś nowego. Dostosuj reklamy do swojego odbiorcy, zadbaj o spójny temat z nagłówkiem, przedstaw ofertę w najbardziej przejrzysty, a zarazem oryginalnie ciekawy sposób, wykorzystaj ciekawą, nietypową grafikę. To naprawdę działa!