W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy zbiórki na rzecz poznańskiego klubu jazzowego Blue Note.
Zobacz również
Zainaugurowana przez agencję koncertową Good Taste Production w maju br. akcja miała na celu wsparcie lokalu przed zamknięciem się z uwagi na wprowadzony przez pandemię koronawirusa lockdown. W jej ramach inicjatorzy zachęcali swoich klientów, aby zakupione przed ogłoszeniem pandemii bilety zachowali – następnie część zysku z każdego zatrzymywanego biletu była przekazywana do puli, która miała trafić później do klubu Blue Note.
Ostatecznie, w ciągu kilku miesięcy, udało się zebrać 15 tysięcy złotych. Kwota ta zostanie przeznaczona na bieżące opłaty oraz inne cele niezbędne do prowadzenia nieprzerwanej działalności klubu.
O kulisach realizacji akcji charytatywnej opowiada Magda Krzanowska, kierowniczka Działu Promocji Good Taste Production.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Autorzy i pomysłodawcy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Autorem akcji jesteśmy tak naprawdę wszyscy – cała agencja Good Taste. Po wprowadzeniu pandemii zorganizowano wiele wspaniałych akcji charytatywnych, którym się przyglądaliśmy i w których udzielaliśmy się prywatnie. Dotyczyły one zazwyczaj wykluczonych grup społecznych. Z poziomu firmy zdecydowaliśmy się jednak podziałać w sektorze kultury. Jako insiderzy wiedzieliśmy, jak bardzo pandemia dotyka wszystkie osoby, z którymi pracujemy na co dzień.
Pomysł
Pomysł narodził się w trakcie rozmów. Obserwowaliśmy to, co dzieje się w social mediach, śledziliśmy różnego rodzaju inicjatywy i wydarzenia. Dyskutowaliśmy, kiedy i w co się włączyć, aż w końcu narodziła się idea samodzielnego działania na rzecz klubu Blue Note, z którym pracujemy praktycznie od powstania firmy.
Osoby zaangażowane w realizację
W realizację były zaangażowane praktycznie wszystkie osoby, z każdego działu firmy. Z racji tego, że jesteśmy agencją „ogólnopolską” (mamy u nas osoby, które pracują w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu), bardzo ważny był dla nas insight osób z Poznania, które pomogły w wyłonieniu beneficjenta akcji. Zależało nam na tym, aby to było lokalne podwórko.
Przygotowania
Przygotowania do akcji trwały mniej więcej kilka tygodni. Na samym początku researchowaliśmy firmy, którym moglibyśmy pomóc. Po wyborze Blue Note’a myśleliśmy nad strategią pozyskiwania funduszy. Kolejnym etapem było poinformowanie klubu, a następnie promocja i wdrożenie akcji. Po ogłoszeniu finału zbiórki jesteśmy na etapie analizowania jego wpływu na naszą społeczność. Chcemy wiedzieć, jak została odebrana, czy znaleźliśmy na wszystko odpowiedni timing.
Kolejne kroki
Długoterminowym celem jest obserwacja wpływu akcji na działalność Blue Note’a – czy udało im się odpowiednio wykorzystać fundusze, a ich działalność jest niezagrożona mimo trudnej sytuacji sektora kultury.
Wyzwania
Największym wyzwaniem była ocena odpowiedniego czasu emisji informacji o CSR. Szczególnie jeśli chodzi o jej finał. Bardzo ważnym aspektem był dla nas zasięg i wydźwięk pomysłu, stąd obserwowaliśmy wszystko, co dzieje się dookoła. Research beneficjenta również był rzeczą, nad którą spędziliśmy trochę czasu.
Największe niespodzianki i nieplanowane zdarzenia
To mamy nadzieję zaobserwować po pandemii. Jeśli uda się spotkać nam w Blue Note, przy zapełnionej widowni, zdrowi i bezpieczni, będzie to największym szczęściem, jakie ta akcja mogła przynieść.