W dzisiejszym odcinku cyklu #OdKulis o przygotowaniu i przebiegu akcji „Najlepiej ci w byciu sobą”, w której główną rolę odegrała Katarzyna Nosowska, opowiada zespół Zalando.
Jak narodził się pomysł?
Pomysł narodził się w ramach lokalizacji globalnej kampanii na wiosnę-lato 2024, pod hasłem „Najlepiej ci w byciu sobą”. Naszym celem w Polsce było szerokiej grupie klientów, że Zalando to miejsce również dla nich. Wyszliśmy z prostego insightu: „Dojrzewając, zyskujemy pewność siebie i własnych wyborów. Wiemy, kim jesteśmy, czego oczekujemy i nie boimy się już oceny innych. Czujemy się dobrze takimi, jakimi jesteśmy”. Na jego kanwie zbudowaliśmy lokalny koncept kampanii adresujący osoby powyżej 35. roku życia. Kampania zachęcała do celebrowania autentyczności poprzez modę oraz do odpuszczenia rzeczy, które nam nie pasują i wybrania tego, co dla nas naprawdę ważne.
Zobacz również
Brakowało nam jeszcze jednego elementu – osoby, która swoją osobowością odzwierciedla to, o czym chcemy opowiedzieć. Dlatego bez zastanowienia zaprosiliśmy do kampanii Katarzynę Nosowską, która od lat kojarzona jest z niepodważalnym stylem w modzie i w życiu, a także z celebrowaniem dojrzałości. W rezultacie główną część kampanii stanowiły filmy, w których Kasia pokazuje swoją autentyczność i podąża za własną intuicją.
Kto odpowiada za działania?
Ta kampania to współpraca wielu zespołów: za lokalny koncept kreatywny oraz koordynację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Po stronie Zalando prace nad projektem koordynował doświadczony zespół na czele z Małgorzatą Sokolik – Head of Marketing CEE, Ewą Magiera-Pichola – Senior Marketing Manager oraz Igą Raczyńską – Senior Marketing Manager. Nad produkcją kampanii czuwał dom produkcyjny ShootMe Visual Artists, influencer marketingiem zajęła się agencja Lettly, za działania PR-owe odpowiadała agencja LePont oraz K+PR, a za zakup mediów dom mediowy iProspect. Spoty wyreżyserował Arek Nowakowski, sesję zdjęciową przygotowała Gosia Turczyńska.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak wyglądały przygotowania?
Najważniejszym elementem kampanii była autentyczność. Zależało nam na tym, żeby opowiedziane w kampanii historie, w jak najbardziej naturalny sposób pokazywały podejście bohaterki to codziennych sytuacji, w których nie chce już dopasowywać się do oczekiwań innych, chce zachować swój styl, w którym czuje się ze sobą dobrze. Dlatego też staraliśmy się zaangażować Kasię w prace przedprodukcyjne w jak największym stopniu, aby powstały materiał rzeczywiście oddawał jej osobowość. Każdy ze skryptów inspirowany był działalnością Kasi Nosowskiej oraz jej charakterem i spotkał się z aprobatą artystki. Również stylizacje były przygotowane w taki sposób, aby jak najlepiej odzwierciedlić jej indywidualne podejście do mody.
Przebieg i realizacja
Produkcja filmów oraz sesja zdjęciowa miały miejsce w Warszawie i trwały dwa dni. Przygotowane zdjęcia i video wykorzystane zostały w kanałach digital, OOH, kanałach własnych Zalando oraz materiałach PR. Kampania wystartowała 13 maja 2024 roku. Jej pozytywny odbiór przerósł nasze oczekiwania – komentarze podkreślały naturalność kampanii i idealne dopasowanie insightu do wybranej gwiazdy, co potwierdziło trafność wyboru bohaterki zarówno pod względem przedstawionych sytuacji, jak i stylizacji.
Największe wyzwania i jak udało się im sprostać
Największym wyzwaniem było dla nas przekształcenie globalnego konceptu na lokalne działania, skierowane do bardzo konkretnej grupy odbiorców. Udało nam się to osiągnąć, adresując prawdziwy dla nich insight – nie chcą już gonić za trendami ani dostosowywać się do oczekiwań innych. W pewnym wieku wiedzą, czego chcą i z czym czują się dobrze. Połączenie tego z autentycznością bohaterki kampanii oraz jej małych momentów z życia, przedstawionych w kampanii, okazało się idealnym połączeniem.
fot. Vogue.pl
Efekty i kolejne kroki
Kampania zarezonowała przede wszystkim z naszą grupą docelową, której bardzo bliski okazał się być nie tylko insight, ale też egzekucja. Równolegle z kampanią przeprowadziliśmy badania i przygotowaliśmy raport „Najlepiej Ci w byciu sobą” we współpracy z agencją badawczą Herstories. W ramach badań zapytaliśmy Polki w wieku 30-60 lat o dojrzałość i zmiany, jakie zachodzą wraz z wiekiem. Wyniki w dużej mierze pokryły się z naszym marketingowym insightem: dla Polek dojrzałość oznacza nowo odkrytą wolność, pewność swoich wyborów i radość. To moment, kiedy kobiety przestają żyć dla innych i zaczynają żyć dla siebie, nie musząc już nikomu niczego udowadniać. Przy okazji premiery raportu zorganizowaliśmy spotkanie prasowe, podczas którego Katarzyna Nosowska dzieliła się swoimi refleksjami na temat dojrzałości, wspólnie z Justyną Szyc-Nagłowską oraz Martą Majchrzak, autorką badania.
PS UOKiK: Zalando zmieni praktyki informowania konsumentów o ich prawach oraz rozda vouchery
Prezes UOKiK zobowiązał spółkę Zalando do właściwego informowania klientów o ich prawach podczas korzystania z platformy zakupowej. Platforma ma przyznać konsumentom po 40 zł do wykorzystania w określony sposób na zalando.pl.