W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy realizacji pierwszej w Polsce reklamy na żywo marki ŠKODA.
Zobacz również
6 października br., marka ŠKODA wyemitowała reklamę na żywo, zatytułowaną „Nowa Bovska Fabia Live”. Spot był 60-sekundowym materiałem, zrealizowanym w jednym ujęciu, tzw. mastershocie, promującym wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu ŠKODA FABIA. W reklamie wystąpiła Bovska – młoda polska wokalistka, która wykonała cover „You Got It” Roya Orbisona. Wielokanałowa transmisja na żywo została przeprowadzona jednocześnie w telewizji TVN, na portalach Gazeta.pl, WP.pl, na platformach Facebook i YouTube, kanałach influencerów oraz w kinie Cinema City Arkadia i na ekranach telewizyjnych w sklepie MediaMarkt.
O kulisach realizacji opowiadają Michał Cabaj, kierownik ds. komunikacji i CRM w Skoda Polska, Robert Kubicki, creative group head w Isobar i Tomasz Bartnik, client partner w Isobar.
Autorzy i pomysłodawcy akcji
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Osób uczestniczących w akcji było około 120. Jednak wolelibyśmy odpowiedzieć na pytanie kto miał tyle odwagi i zaufania aby ten projekt zrealizować. Tym kimś była ŠKODA Polska, która jako lider rynku motoryzacyjnego w Polsce w naturalny sposób wciela się także w rolę trendsetterów na płaszczyźnie komunikacji swoich samochodów. Projekt był realizowany przez Isobar Polska, PHD Media Direction, Propeller Film oraz Dentsu Aegis Network.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koncepcja
Dotychczas odbiorcami ŠKODA FABIA była starsza grupa docelowa, więc planując działania komunikacyjne sięgnęliśmy po doskonale znany utwór Roya Orbisona. Natomiast przepustką do świadomości młodszych konsumentów miała być Bovska i cover w nowoczesnej aranżacji. Cała koncepcja kampanii wyszła od idei: Teraz możesz mieć wszystko! A skoro nowa ŠKODA FABIA jest wyposażona w systemy bezpieczeństwa i komfortu, które dotychczas były dostępne w wyższych segmentach aut, to i kampania może mieć wszystko: legendarny utwór muzyczny, współczesny cover Bovskiej, teledysk do nowej wersji i jej koncert, intensywną kampanię w TV i dedykowane działania w social mediach oraz digitalu. Ale my poszliśmy jeszcze dalej – teraz można być live na kanałach na Facebooku i YouTubie, więc czemu też nie w ogólnopolskich portalach? W telewizji? Albo w kinie, w sklepach RTV AGD – dosłownie wszędzie, gdzie możemy dotrzeć do naszej grupy docelowej. Potem wystarczyło już tylko to zrobić. Całościowe przygotowania trwały ponad 2 miesiące.
Największe wyzwania
Największym wyzwaniem była synchronizacja wszystkich elementów scenografii i aktorów co do sekundy z czasem antenowym. Realizacyjnie mieliśmy do dyspozycji jedno ujęcie i jedną szansę, aby wyszło wszystko idealnie, bez dubli, cięć, poprawek.
Niespodzianki i nieplanowane sytuacje
Piętnaście minut przed wejściem na antenę zgasła nam połowa scenografii z neonami, co na szczęście szybko udało się poprawić.
Kolejne kroki
Cover piosenki „You got it” Roya Orbisona wykonany przez Bovską i wykorzystany w spocie będzie emitowany w internecie wraz z teledyskiem. Teledysk wyreżyserowany przez Tadeusza Śliwę zawiera product placement modelu ŠKODA FABIA.