W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy realizacji pierwszego polskiego content hubu marki Hennessy, który łączy w sobie sztukę, muzykę, treści związane z ambasadorami oraz historię tego wyjątkowego koniaku.
Zobacz również
O kulisach procesu tworzenia serwisu hennessy.pl opowiadają Grzegorz Koczor, z agencji NoMonday, który był odpowiedzialny za projekt i jego wdrożenie, oraz Łukasz Czubak, Czuły Copywriter, zajmujący się copywritingiem i bieżącą opieką nad serwisem.
Przygotowanie
Samo wykonanie content hubu trwało kilka tygodni. Należy jednak zaznaczyć, że wcześniejszy proces koncepcji tworzenia treści również pochłonął wiele dni. Myślę, że z jednej strony kolaboracje artystyczne Hennessy są na tyle ciekawe i różnorodne, że sama praca z tym materiałem dla zespołu agencyjnego pełnego pasji stanowiła niezłą frajdę. Z drugiej strony magia globalnej marki, która zawsze motywuje i sprawia, że twoja praca ma większą szansę zostać zauważona i doceniona, jeśli tylko zrobisz coś wyjątkowego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Autorzy i pomysłodawcy projektu
Zespół zaangażowany w proces tworzenia content hubu, stanowiącego platformę WWW (układy funkcjonalne, projekty graficzne, programowanie, kontakt z klientem) liczył 5 osób. Równolegle pracował zespół dedykowany do tworzenia contentu, liczący 2 osoby.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Realizacja
90% contentu to treści, które powstają od podstaw w Polsce. Adaptujemy jedynie treści na temat samej marki czy procesu tworzenia koniaku. Są to po prostu bardzo dobrej jakości treści, które aż proszą się, żeby przybliżyć je polskiemu czytelnikowi. Oczywiście inspirujemy się tym, co dzieje się w świecie Hennessy i na tej podstawie tworzymy własne artykuły, ale nigdy nie są to kalki 1:1, a raczej kreatywne interpretacje tematu i próba przybliżenia zagadnienia polskiemu odbiorcy. Polski i europejski rynek rządzi się jednak trochę innymi prawami niż ten amerykański, gdzie Hennessy jest od lat alkoholem pierwszego wyboru w społeczności raperów. U nas musimy to zagadnienie trochę tłumaczyć, a także szukać tematów, które są ciekawe dla polskiego czytelnika – stąd wywiad z O.S.T.R. czy materiał o najlepszych polskich artystach tatuażu.
Wyzwania
Od początku przyjęliśmy założenie, że sama platforma WWW jako narzędzie nie spełni celów, które wspólnie wyznaczyliśmy z klientem, jeśli content (czyli treść merytoryczna i wizualna) nie będzie interesujący dla użytkownika. To było największym wyzwaniem. Technologia, choć istotna, to jednak była graczem drugoplanowym.
Niespodzianki i nieplanowane sytuacje
Zarówno Wojtek Urbański, jak i O.S.T.R., to ludzie, którzy emanują pozytywną energią i serdecznym nastawieniem do świata. I choć są bardzo spontaniczni i kreatywni, to jednocześnie są 100% profesjonalistami w tym, co robią. Wywiady z nimi były prawdziwą przyjemnością i nie było tu mowy o żadnych niespodziankach. A do tego obaj panowie potrafią świetnie opowiadać, rozmowa toczyła się więc swoim nurtem i gdyby nie czas oraz długość artykułu, trwałaby na pewno jeszcze dłużej.
Wnioski na przyszłość
Najciekawsza jest różnorodność artystów, którzy biorą udział w przedsięwzięciach inicjowanych przez markę i sposób, w jaki Hennessy tworzy z nimi wspólne projekty. Począwszy od limitowanych butelek, które co roku tworzone są z artystami street art, poprzez wspólne koncerty czy nawet trasy koncertowe, programy radiowe, projekty malarskie, rzeźbiarskie, foto, filmowe… Hennessy to bogaty i inspirujący świat – z każdym nowym materiałem, jaki przygotowujemy na content hub, jesteśmy zaskakiwani na nowo.
Grzegorz Koczor, NoMonday – projekt i wdrożenie content hubu
Łukasz Czubak, Czuły Copywriter – copywriting i bieżąca opieka nad content hubem