W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy realizacji wydarzenia Slow Weekend x Slow Festival – czyli targów promujących nasze rodzime marki #slow, które dbają o najlepszą jakość materiałów, tworzą w limitowanych seriach i wspierają lokalne społeczności. W ramach tegorocznej edycji impreza połączyła się z Nocą Muzeów, zaś na uczestników czekała szeroka gama atrakcji w duchu #zerowaste.
O kulisach opowiada Iza Miłosz, współtwórczyni Grupy Slow.
Zobacz również
Pomysł i koncepcja
Nasz brand Grupa Slow powstał w odpowiedzi na podświadome poszukiwanie przez ludzi oddechu, relaksu, bliskiego kontaktu z naturą, zdrowego trybu życia, aktywności fizycznej oraz potrzeby skupienia się na wartościach, takich jak rodzina i relacje międzyludzkie.
Jesteśmy aktywnym promotorem trendu #slow, który definiujemy jako lokalne, mądre podejście do konsumpcji. Konsumpcji zarówno związanej z zakupami (zdrowa żywność, odzież od polskich projektantów, polskie wzornictwo), jak i aktywnym spędzaniem wolnego czasu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Hasła przewodnie, które towarzyszą naszej działalności, jako Grupy Slow są przede wszystkim związane z przybliżeniem idei lokalności i produkcji na małą skalę. Skupiamy się na integracji niewielkich, lokalnych przedsiębiorców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z naszych obserwacji wynika, że na całym świecie następuje odwrót od sieci sklepowych, sieci fast foodowych na korzyść niewielkich inicjatyw skupionych wokół rodzimych najbliższych, lokalnych społeczeństw. Ten trend jest widoczny również przy naszych projektach.
Podczas każdej kolejnej rekrutacji na event zgłasza się do nas coraz to więcej nowych i ciekawych wystawców. Mamy ponad 30% debiutantów, co niezwykle nas cieszy.
W ciągu pięciu lat działalności z sukcesem zorganizowaliśmy 13 edycji targów Slow Fashion – targów promujących polskich projektantów, 11 edycji targów Slow Weekend – targów polskiego designu oraz mody oraz piąty sezony Slow Marketu, wielokulturowego targu kulinarnego nad Wisłą.
Osoby, które tworzą Grupę Slow
Grupę Slow tworzą osoby mocno zaangażowane i świadome. Stacjonarnie w biurze na co dzień jest nas 6 osób. Jestem ja – odpowiadam za rekrutację wystawców, Dominik i Cuba, którzy odpowiedzialni są za logistykę i produkcję eventów, Karolina tworzy i realizuje strategię komunikacji marketingowej oraz PR naszych projektów, Monika, która zajmuje się butikiem Slow Concept Store i Marta, która odpowiada za nasze projekty foodowe. Ale to nie jest cały zespół! 🙂 Podczas każdej edycji targów dołącza do nas zgrana ekipa osób, która razem z nami od lat szerzą ideę slow.
Przygotowania
Przygotowania do eventu rozpoczynamy trzy miesiące wcześniej. To bardzo intensywna praca, gdzie w końcowym etapie realizacji wydarzenia pracuje trzy razy większy zespół ludzi, składający się głównie z miłośników trendu slow, naszych przyjaciół oraz aktywistów, którzy wspierają nas od pięciu lat.
Wyzwania
Największym wyzwaniem jest pogoda – może pokrzyżować plany, a wręcz uniemożliwić produkcję eventu. Cała reszta to kwestia zgranej ekipy i odpowiedniego sprzętu.
Podczas ciepłego weekendu miasto staje się puste, dużo ludzi wyjeżdża za miasto. Ponadto, kiedy jest za gorąco nie myślimy o zakupach i jedzeniu. Dlatego jako organizator wolimy, kiedy podczas targów pada deszcz :).
Niespodzianki i nieplanowane sytuacje
Podczas ostatniej edycji Slow Weekend x Slow Festival na prośbę odwiedzających zdecydowaliśmy się na przedłużenie imprezy. Cieszą nas miłe efekty działalności. Zarażamy dobrymi praktykami życia coraz to szersze kręgi konsumentów. W sposób nienachalny przekazujemy informacje, angażując przy tym do ciekawych działań, zmierzających do poprawy. Nie wytykamy błędów, nie krytykujemy – edukujemy.
Zdarza się, że przy naszych projektach pojawiają się nowi wystawcy, którzy wyrośli z odwiedzających nas „klientów” i zainspirowani trendami oraz możliwościami zrównoważonej konsumpcji odkryli nowe możliwości tworzenia i postanowili zmienić swoja ścieżkę zawodową. Niektórzy z nich rzucili pracę w korporacji, by realizować swoje pasje, otworzyli autorskie butiki. O części z nich mówi cały świat! 🙂
Kolejne kroki
Pomysłów mamy bez liku! Podczas ostatniej edycji Slow Weekendu rozpoczęliśmy nowy projekt kulturalny Slow Festival – festiwal łączący kultury street food i kulturę street music. Plac Konesera w Centrum Praskim Koneser, gdzie odbył się event wypełnił się aromatem dań kuchni z całego świata, serwowanymi bezpośrednio z food trucków. Na scenie zaprezentowało się 10 młodych, rozpoczynających swoja muzyczną przygodę zespołów, bardzo różnorodnych, ponieważ nie ma ograniczeń dla nurtu slow! 🙂
W ramach Slow Akademii od dwóch lat cyklicznie prowadzimy szkolenia edukacyjne i pomoc w prowadzeniu biznesu dla aktualnych i przyszłych wystawców naszych eventów.
W zeszłym roku wystartowaliśmy z projektem foodowym. Wielka Uczta Warszawska odbywa się dwa razy do roku w Centrum Praskim Koneser i zadowoli nawet największych głodomorów! Food trucki, targ kulinarny, warsztaty gotowania… Kolejna edycja już we wrześniu.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, po ponad dwóch latach prac nad platformą online z modą autorską wystartowaliśmy ze SlowFashion.pl. W zeszłym tygodniu uruchomiliśmy wersję testową naszego sklepu.
Aktualnie pracujemy nad kilkoma dużymi przedsięwzięciami o których jeszcze nie możemy mówić… ale wydarzą się wkrótce, jeszcze na przełomie 2019/2020. Jedno jest pewne – będzie się działo! 🙂