Odmienione biuro Vileda Polska

Prostota form i kształtów połączona z żywą kolorystyką stanowią połączenie, które doskonale sprawdza się w przestrzeniach biurowych. Przejrzysty podział przestrzeni oraz profesjonalna aranżacja i oznakowanie pomieszczeń to efekt współpracy JMW Architekci oraz Grupy Advertis.
O autorze
1 min czytania 2015-07-03

Zadanie postawione przed pracownią architektoniczną polegało na opracowaniu spójnej estetycznie przestrzeni biurowej dla głównej siedziby spółki FHP Vileda. Istniejąca siedziba miała zyskać nowe oblicze dzięki meblom, przearanżowaniu przestrzeni oraz wdrożeniu nowoczesnych oznaczeń graficznych.

– Zaproponowaliśmy wprowadzenie elementów dekoracyjnych, które w jednoznaczny sposób określą charakter i profil działalności firmy – mówi Łukasz Michalski, JMW Architekci. – Staraliśmy się osiągnąć wyznaczony cel poprzez spójną kolorystykę wnętrza, jednolity system informacji wizualnej oraz projektowane indywidulanie elementy graficzne jak czarnobiała tapeta w głównej sali konferencyjnej, która w bardzo prosty sposób wręcz „komiksowy” prezentuje produkty znajdujące się w ofercie firmy.

Powstał szereg odręcznych grafik wykonanych przez projektantów JMW Architekci, które następnie, we współpracy z Grupą Advertis zostały obrobione, przygotowane do druku oraz zamontowane na ścianie. Wszystkie płaszczyzny i detale stanowią przemyślaną kompozycję. Zestawienie intensywnej czerwieni z bielą i szarością oraz pigmenty soczystej zieleni na pojedynczych elementach to odniesienie do kolorystyki marki Vileda. Jaskrawe barwy stonowane zostały surową szarością betonu, bielą ścian oraz naturalną zielenią roślinności umieszczonej w specjalnie zaprojektowanych donicach.

Praca Grupy Advertis nad systemem informacji wizualnej siedziby obejmowała zarówno logotypy wewnątrz i na zewnątrz siedziby, jak i elementy służące ekspozycji treści, takie jak plakaty oraz gazetowniki. To realizacja, dzięki której siedziba firmy nie tylko wygląda efektowanie, lecz także przyczynia się do poprawy komunikacji. Oznakowanie pomieszczeń wprowadza czytelny podział przestrzeni, dzięki któremu biuro o powierzchni 250 metrów kwadratowych jest przestronne i jednocześnie wygodne w użytkowaniu – podkreśla Aldona Strup, odpowiedzialna za realizację po stronie Grupy Advertis.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowa aranżacja siedziby obejmowała także wydzielenie nowej przestrzeni – pokoju relaksu, który pełni funkcję jadalni oraz miejsca wewnętrznych spotkań i dyskusji. Miejsce zostało zaaranżowane tak, aby nie kojarzyło się w jednoznaczny sposób z przestrzenią biurową. Drewniana posadzka w miejsce klasycznej wykładziny biurowej, miękkie obicia krzeseł oraz sofa w mocnym akcencie kolorystycznym – to elementy w delikatny sposób przełamujące formalny klimat wnętrza. Siedziba spółki FHP Vileda to przykład kompleksowej realizacji i udanej metamorfozy istniejącego biura.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się