Kiedy wszyscy dookoła krzyczą „Rusz się!” albo „Nie zatrzymuj się nawet na chwilę!”, to zapominamy o tym, że nie tylko powinniśmy, ale czasami musimy, po prostu odpocząć. Bo przecież, gdy odpoczywamy, to wiele zmienia się w naszym życiu – to właśnie wtedy podejmujemy ważne decyzje, czy wyznaczamy sobie nowe cele. Dlatego w nowej kampanii IKEA zachęca, by w natłoku zadań i obowiązków znaleźć czas na odpoczywanie.
Marka zwraca również uwagę na to, że najlepiej odpoczywa się w naturalnym otoczeniu. Dlatego proponuje nam rozwiązania, które są najlepszym towarzystwem „nicnierobienia” – w ramach kampanii promowane są meble i dodatki z naturalnych tkanin oraz materiałów, z którymi obcowanie uspokaja i pozwala lepiej wypocząć.
Zobacz również
O wyróżnialność spotów ponownie zadbał Fisz, który wcielił się w rolę narratora afirmującego odpoczywanie i podkreślającego jego wartość. Narracja ta wzmocniona jest relaksującą muzyką skomponowaną przez Andrzeja Smolika, budującą nieśpieszne tempo spotów i będącą idealnym tłem do odpoczywania.
Komunikacja wizerunkowa będzie wykorzystywała emitowane w szeroko zasięgowych mediach spoty, w których podkreślana jest wartość tego pozornego „robienia nic”, a także spoty kontekstowe, wyświetlane przed blokami filmowymi i programami sportowymi.
Działania wizerunkowe prowadzone będą również w internecie, z wykorzystaniem influencerów i niestandardowych aktywności w mediach społecznościowych – więcej informacji o tych działaniach już wkrótce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Równolegle prowadzone będzie wsparcie wybranych linii produktowych związane z odpoczywaniem. Pierwsza kampania, dedykowana sofom, rozpoczęła się na początku kwietnia i obejmuje emisję spotów produktowych, wykorzystanie reklam wideo oraz kampanię bannerową w internecie, a także działania w radio i w punktach sprzedaży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za kreację kampanii odpowiada agencja Saatchi & Saatchi IS. Aktywacje z Influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a komunikacją PR zajmuje się Garden of Words. Zakup mediów do kampanii koordynuje w całości dom mediowy Wavemaker.