Odcinki skupią się na poszukiwaniu fascynujących odpowiedzi na niezwykłe pytania, m.in. „Co dzieje się z ciałem człowieka w kosmosie?”, „Jak powstają nietypowe efekty dźwiękowe do filmów i gier?”, „Jak fizyka wpływa na smak czekolady?” czy „Gdzie znajduje się najlepsze miasto na świecie?”.
W poszukiwaniu odpowiedzi pomogą m.in. biotechnolożka z Europejskiej Agencji Kosmicznej, Sound Designerka z CD Projekt RED, reporterzy, urbaniści, a nawet gastrofizyk. Szeroki zakres tematyczny ma zagwarantować dotarcie do szerokiej, pokrywającej się z czytelnikami Papaya.Rocks grupy odbiorców.
Zobacz również
– Z ogromnym zainteresowaniem i radością obserwujemy zyskujący na znaczeniu rynek podcastów w Polsce, dostrzegając jednocześnie światowe trendy. Wierzymy, że dźwiękowa forma daje ogromne możliwości prowadzenia narracji i nie musi być po prostu wywiadem w formie audio, czego dowodem są m.in. sukcesy zagranicznych audycji w formule non-fiction – mówi Jonasz Tołopiło, redaktor naczelny Papaya.Rocks.
Za realizację podcastu odpowiada Michał Kukawski – dziennikarz i fan podcastów non-fiction, który ponad 6 lat pracował w Polskim Radiu, w Iraku był korespondentem wojennym Informacyjnej Agencji Radiowej – miał wtedy 24 lata i był jednym z najmłodszych reporterów w regionie. Publikował m.in. w magazynach National Geographic, Esquire, MaleMEN i Twój Styl. Jest autorem podcastu „Kwarantannik”, a za podcast o architekturze Warszawy otrzymał w tym roku II nagrodę w konkursie Fundacji Bęc Zmiana. Nagrodzony reportaż jest częścią pierwszego odcinka podcastu „Odpowiednik Papaya.Rocks”.
Opowiadanym przez autora podcastu historiom towarzyszyć będzie bogate udźwiękowienie – oprócz wypowiedzi gości pojawią się dźwięki natury, maszyn czy efekty specjalne. Kluczową rolę odegra także sama postać prowadzącego, a zarazem narratora, który poprowadzi słuchacza do zaskakujących odpowiedzi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pojawiające się w każdy czwartek odcinki będą trwały od kilkunastu minut do prawie godziny, i będzie można ich słuchać w dowolnej kolejności na platformach Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, YouTube, Instagram i w serwisie Papaya.Rocks.
Słuchaj podcastu NowyMarketing