Odpowiedzialnie nad Wisłą: wymień odpady na butelkę wody

Odpowiedzialnie nad Wisłą: wymień odpady na butelkę wody
W Warszawie nad Wisłą w ramach programu „Dzielnica Wisła” stanęły dwa automaty, w których można wymienić plastikowe butelki typu PET i puszki po napojach na butelkę wody mineralnej Żywiec Zdrój.
O autorze
1 min czytania 2018-07-19

Celem kampanii „Dzielnica Wisła” jest zwrócenie oczu warszawiaków ku Wiśle oraz poprawienie czystości przestrzeni publicznych Wisły w Warszawie, zmiana zachowań i wyrobienie nawyku sprzątania po sobie.

Zasady wymiany są proste: 2 odpady = 1 butelka wody (0,5 litra).
Po wrzuceniu do automatu dwóch pustych plastikowych butelek lub puszek można odebrać półlitrową butelkę wody.

W okresie czerwiec – wrzesień 2016 dziennie w punktach wymieniono 1800 sztuk odpadów, a łącznie odzyskano ponad 25 000 sztuk odpadów.

Automaty znajdują się w dwóch lokalizacjach:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • W pawilonie przy bulwarach gen. Georga Smitha Pattona (na tyłach Muzeum Sztuki Nowoczesnej), od pon. do czw. w godz.14:00 – 19:00 oraz od pt. do ndz. w godz.11:00 – 21:00
  • przy lokalu Beach Bar Aquatica (Wybrzeże Helskie 1/5) – 7 dni w tygodniu, w godz.12:00 – 19:00.

PS

W czerwcu Żywiec Zdrój razem z Martyną Wojciechowską, firmującą akcję marki, przeszły mały kryzys. Powodem tego był wpis Martyny Wojciechowskiej w mediach społecznościowych, w którym broniła ona plastiku i uznała, że jest mniej szkodliwy dla środowiska niż szkło. Więcej na ten temat przeczytacie w artykule Czy Martyna jest OK?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2

Coraz więcej firm angażuje się w ochronę środowiska i decyduje na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyclingu. Największe światowe marki dążą do ograniczenia wytwarzania plastiku i poliestru poprzez szereg podejmowanych działań. O ciekawych przykładach takich działań możecie przeczytać w materiale 5 światowych marek, które rozpoczęły ekologiczną rewolucję