Inicjatywa charytatywna „Serce Miasta” w każdą sobotę serwuje bezmięsne posiłki dla osób w kryzysie. Korzystając z okazji, że Międzynarodowy Dzień Bez Mięsa wypada w tym roku właśnie w sobotę, „Serce Miasta” łączy siły z szefowymi i szefami kuchni z całej Polski, należących do grona ambasadorów i ambasadorek kampanii „Chefs For Change”, a także z wolontariuszami Stowarzyszenia Otwarte Klatki, działaczkami kampanii RoślinnieJemy oraz firmą Bezmięsny w wyjątkowej akcji, podczas której podane zostaną wyjątkowe i pyszne roślinne dania w odświętnej atmosferze.
Wydarzenie rozpocznie się o godz. 12:00 w lokalu Chmury przy ul. 11 listopada 22. Roślinne dania – zupę, danie główne i deser – przygotują Dominika Targosz, Rafał Koziorzemski, Tomasz Deker, Maria Przybyszewska, Rafał Ślugaj oraz Patryk Szczepański, a Bezmięsny, producent roślinnych zamienników mięsa, przekaże na tę okazję 20 kilogramów roślinnego mięsa – boczku i gyrosu. Firma jest też głównym sponsorem wydarzenia.
Zobacz również
– Akcja jest bardzo wielowymiarowa i już na etapie przygotowań przynosi nam dużo radości. Z jednej strony aktywizuje szefów kuchni, którzy są obecnie w trudnym okresie stagnacji, z drugiej – wspiera działania odważnych aktywistów Serca Miasta. Po trzecie, najważniejsze – mamy nadzieję, że sprawi dużo radości, zaskoczenia i wzruszenia osobom, które na co dzień znajdują się w skrajnie trudnej sytuacji życiowej. Zależy nam, żeby pokazać, że empatia, którą często kierują się osoby wybierające bardziej roślinną dietę nie ma granic, a troska może mieć w tym wypadku wiele wspólnych mianowników: środowisko, ludzi, zwierzęta. W Chefs For Change uważamy, że nic nie łączy tak, jak wspólny cel i wspólny ciepły, sycący posiłek – mówi Weronika Pochylska, koordynatorka projektu z ramienia kampanii RoślinnieJemy.
– Wychowaliśmy się w Warszawie, kochamy to miasto całym sercem i teraz chcielibyśmy podzielić się możliwościami, jakie dało nam to miejsce. Warszawscy aktywiści „Serca Miasta” codziennie zmieniają rzeczywistość mieszkańców stolicy, którzy mieli w życiu mniej szczęścia niż my, stąd nasze zaangażowanie w całą akcję – mówi Igor Sadurski z firmy Bezmięsny.
Wolontariusze Otwartych Klatek będą tego dnia prowadzić zbiórkę suchych produktów, takich jak kasza, ryż, makaron, pasztety sojowe i inne – pełną listę produktów oraz szczegóły akcji można zobaczyć w wydarzeniu na Facebooku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing