Hotel Arche w Nałęczowie był pierwotnie Sanatorium Milicyjnym. Jego budową rozpoczęto w 1983 roku. Pierwotnym inwestorem było Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. W latach 90. XX w. budynek był już w stanie surowym zamkniętym, jednak zabrakło funduszy na jego dokończenie i prace zostały przerwane. W 2012 r. budowa trafiła do Agencji Mienia Wojskowego, a w 2020 r. nieruchomość nabyła Grupa Arche, która postanowiła dać mu drugie życie.
Specjalna sesja w stylu retro
Remont i rozbudowa były przeprowadzone z zachowaniem większości pierwotnej struktury budynku, a części nadano nowe funkcje. Zachowano elementy starej tkanki, zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz budynku. Wydawałoby się, że niektóre elementy są niedokończone, ale to właśnie one stanowią świadectwo minionej epoki, którą Grupa Arche chce pokazać młodym pokoleniom.
Zobacz również
Fotograf Aleksander Małachowski wykonał sesję w stylu retro, która podkreśla wyjątkowy charakter budynku.
Zachowano charakterystyczne balkony, a brakujące barierki uzupełnione w takim samym, wyrazistym żółtym kolorze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wykorzystano także elementy, które trzeba było wymienić z uwagi na spełnienie odpowiednich norm. Wykorzystano je jednak w inny sposób, np. stare okna są częścią oświetlenia w restauracji czy dekoracji w salach konferencyjnych.
fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek
Pokoje, których jest 308, wyposażone są w meble, przypominające epokę PRL w dobrym wydaniu. Grupa Arche, we współpracy z Fundacją Leny Grochowskiej, udekorowała hotel obrazami i ręcznymi wyrobami ceramicznymi. Ściany zdobią malowidła, których projekty zostały wykonane przez uczniów nałęczowskiego Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Józefa Chełmońskiego. Stylistyką nawiązują do wzornictwa z czasów PRL-u. Meble z wikliny są replikami prac dyplomowych uczniów liceum.
fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek
Części basenowe zdobią ręcznie wykonane mozaiki przez więźniów z zakładów karnych w Siedlcach i Warszawie.
fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek
Elewację budynku wyróżnia mural według projektu jednej z uczennic. W obiekcie dominują kolory żółci, pomarańczy i czerwieni.
fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek
Po okresie przygotowania do rozpoczęcia prac budowlanych oraz po około dwóch lat budowy, w czerwcu br. Grupa Arche otrzymała pozwolenie na użytkowanie obiektu, który w wakacje przyjął pierwszych gości. Były nimi zawodniczki oraz obsługa tegorocznego Tour de Pologne Women. Start wyścigu odbył się spod Arche Nałęczów.
źródło: mat. prasowe Grupy Arche, opracowanie: Agata Drynko, zdjęcia: Aleksander Małachowski, Hashtagalek
PS Wypoczynek z historią w tle, czyli dlaczego hotele powinny podkreślać swoją przeszłość w komunikacji marketingowej
Platformy z możliwością rezerwacji, social media, rankingi różnych magazynów, ale także poczta pantoflowa – korzystamy z różnych podpowiedzi, jeśli chodzi o wybór wymarzonego miejsca do wypoczynku. Ofert jest coraz więcej i każde miejsce ma do zaproponowania inne atrakcje oraz udogodnienia. Nieocenioną wartością jest jednak zawsze HISTORIA, czyli coś, czego nie da się niczym zastąpić.
PS2 „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio”: ruszyła kampania wspierająca branżę hotelarską
Kampania „Tak jak lubisz. Bezpośrednio” promuje ideę rezerwacji bezpośrednich w branży hotelowej. Profitroom za jej pomocą chce pokazać, że rezerwacja noclegów bezpośrednio na stronach internetowych ośrodków przynosi szereg korzyści zarówno hotelarzom, jak i podróżującym turystom.