OFF Festival stawia na ekologię i recykling

OFF Festival stawia na ekologię i recykling
Organizatorzy tegorocznego OFF Festivalu przygotowali dla uczestników wydarzenia małą rewolucję ekologiczną – na imprezie pojawią się m.in. specjalne kontenery, które posłużą do zbiórki odpadów plastikowych, zaś w strefie gastronomicznej napoje będą podawane w kubkach wielokrotnego użytku.
O autorze
1 min czytania 2019-07-17

Lato to niewątpliwie czas wielu festiwali muzycznych, które rokrocznie zrzeszają miliony osób z całego świata. Jednak w przypadku takich imprez masowych trzeba liczyć się z wieloma wyzwaniami, m.in. tymi związanymi z ekologią. Już od jakiegoś czasu wiele mówi się o ogromnej liczbie plastikowych odpadów, które zostają po zakończeniu danego festiwalu. Mimo wszystko organizatorzy takich wydarzeń wymyślają coraz to nowsze sposoby na to, by stworzyć przestrzeń do dobrej zabawy dla tysiąca osób i jednocześnie nie wpływać negatywnie na nasze środowisko.

Przykładem tego jest tegoroczny OFF Festival, który odbędzie się w dniach 2-4 sierpnia w Katowicach. Już na samym wejściu uczestników będzie witać brama stworzona z kontenerów morskich, która posłuży do zbiórki plastikowych odpadów. Za tę niezwykłą instalację odpowiadają Kasia i Wojtek Sokołowscy, rodzeństwo prowadzące międzynarodową̨ firmę projektową SOKKA i jednocześnie założyciele startupu Trashstock, którego celem jest budowa globalnej, zrównoważonej społeczności.

Ponadto, w strefie gastronomicznej festiwalu w tym roku postawiono głównie na menu wegetariańskie i wegańskie. Jedzenie będzie podawane na specjalnych, biodegradowalnych talerzach, natomiast napoje dostępne będą w kubkach wielokrotnego użytku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W ramach akcji organizacji Keep Britain Tidy na brytyjskich plażach i parkach odbyło się wielkie sprzątanie śmieci – te plastikowe odpady zostały następnie wykorzystane do stworzenia sceny, która pojawiła się na tegorocznym festiwalu Glastonbury.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się