W okresie 1-30 września 2021 roku Offerista Group Poland przeprowadziła badanie online na platformie z gazetkami promocyjnymi Ofertolino.pl. Wzięła w nim udział reprezentatywna grupa 272 konsumentów w wieku od 18 do 65 lat z Warszawy, Katowic i innych części Polski. Black Friday już tuż tuż, 26.11.2021, a dzięki tej ankiecie chcemy zbadać postawy konsumentów wobec zakupów w Black Friday w tym roku.
Oto kilka ciekawych spostrzeżeń, które wynikają z wyników badania.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Ponad 87% uczestników badania twierdzi, że zamierza w tym roku zrobić zakupy podczas Black Friday.
Trzy najważniejsze kategorie planowanych zakupów w tym roku to: Odzież/obuwie/akcesoria sportowe, Kosmetyki i Sprzęt AGD.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponad 49% badanych szuka atrakcyjnych ofert z okazji Black Friday w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), 32% korzysta z oficjalnych stron internetowych marek jako głównego źródła informacji o okazjach, a ponad 36% sprawdza reklamy telewizyjne.
Blisko 40% badanych, którzy planują zakupy podczas Black Friday 2021, zamierza zrobić zakupy online.
Ponad 51% woli płacić za zakupy gotówką, a prawie 28% użyłoby do tego karty.
Większość badanych konsumentów (28%) nie podjęła jeszcze decyzji, ile wyda, 20% planuje wydać poniżej 250 zł, a 16% między 250 zł a 300 zł.
Główne powody, dla których prawie 13% respondentów nie planuje w tym roku zakupów w Black Friday, to brak wiary w prawdziwość proponowanych promocji (43%), niepewność finansowa (35%) oraz brak potrzeby kupienia czegoś konkretnego (35%). Jednak 68% z nich jest gotowych skorzystać z okazji, jeśli znajdzie naprawdę dobrą ofertę.
Aby promować swoje oferty z okazji Black Friday w tym roku, detaliści i marki mogą skorzystać z doświadczenia Grupy Offerista w cyfrowym marketingu detalicznym. Firma oferuje różnorodne rozwiązania, dzięki którym każda firma może być tam, gdzie jej klienci spędzają najwięcej czasu: przed swoimi telefonami, tabletami i laptopami. Oferowane przez Offerista Group Poland rozwiązania 360° Digital Solutions mogą być dokładnie dopasowane do celów i potrzeb każdej branży. Za pośrednictwem Ofertolino.pl i jego rozbudowanej sieci platform partnerskich przedsiębiorcy mogą z powodzeniem promować swoje oferty specjalne z okazji Black Friday, korzystając z bogatego zestawu narzędzi marketingowych do pozycjonowania wielokanałowego: notyfikacje push na stronie internetowej, onsite i w aplikacjach, cyfrowe katalogi dystrybucyjne, reklamy na portalach społecznościowych, newsletter itp.
Z pełnymi wynikami ankiety dotyczącej Black Friday można zapoznać się tutaj. Cytowanie badania lub jego fragmentów jest niedozwolone bez podania źródła, którym jest Offerista Group Poland, ankieta online zamieszczona na Ofertolino.pl.