– Złote Spinacze to prawdziwe święto branży public relations. Z ogromną przyjemnością poprowadzę obrady jury. Chciałabym, aby przez wybór najlepszych projektów, tegoroczna edycja konkursu pokazała jak dużą wartość eksperci od PR wnoszą do rozwoju swoich organizacji – podkreśla przewodnicząca jury, Magdalena Brzezińska, senior corporate affairs manager w Grupie Żywiec.
W skład tegorocznego Jury konkursu wchodzi 79 osób – są to przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Jurorzy zostali przydzieleni do czterech grup, w ramach których oceniać będą projekty zgłoszone w określonych kategoriach. W przypadku znacznych dysproporcji w liczbie zgłoszeń do poszczególnych kategorii, przydzielone kategorie do grup jurorskich mogą ulec zmianie.
Zobacz również
Projekty będą oceniane przez Jury zgodnie z pięcioma kryteriami: wyzwanie, diagnoza, strategia, kreacja i efektywność. Nominowanych poznamy 9 października br., a zwycięzców podczas uroczystej Gali, która odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu Hilton.
Przewodniczącą pierwszej grupy jurorskiej została Klara Banaszewska, dyrektor generalna w Grayling Poland. Grupa będzie oceniała projekty z kategorii: PR korporacyjny, Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Media Relations, Technologia, IT, telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura. W skład grupy weszli:
- Bogdan Biniszewski, prezes zarządu, Fundacja Lwów i Kresy Południowo-Wschodnie
- Jerzy Ciszewski, wydawca, redaktor naczelny publicrelations.pl
- Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska, Polskie Stowarzyszenie Public Relations / PR Manager, Cresa Polska
- Anna Krajewska, członek zarządu, NBS Communications
- Iwona Kubicz, prezes zarządu, Procontent Communication
- Krzysztof Litwinek, managing director, Publicis Consultants
- Łukasz Malczewski, partner zarządzający, d*fusion communication
- Arkadiusz Mierzwa, corporate communications senior manager, Jeronimo Martins Polska
- Eliza Misiecka, dyrektor, Genesis PR
- Robert Moreń, dyrektor ds. komunikacji, Benefit System
- Monika Nowakowska, dyrektor departamentu public relations, obszar komunikacji korporacyjnej i marketingu, Santander Bank Polska
- Jarosław Nyk, prezes, Vision Group
- Anna Papka, doradca ds. relacji zewnętrznych na Polskę, rzecznik prasowy, Shell Polska
- Tomasz Podolak, założyciel Grupy Linkleaders
- Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej, rzecznik prasowy, Nationale-Nederlanden
- Magdalena Selwant-Różycka, corporate communication senior manager, Deloitte
- Justyna Szafraniec, head of communication, Grupa Generali Polska
- Dariusz Tworzydło, pełnomocnik dziekana, Uniwersytet Warszawski, prezes zarządu, EXACTO
- Łukasz Wilczyński, prezes zarządu, Planet Partners
- Radosław Żuk, prezes zarządu, Fundacja Banku Ochrony Środowiska
Przewodniczącym drugiej grupy jurorskiej został Zbigniew Gajewski, partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK. Grupa będzie oceniała projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, PR miejsca, miasta lub regionu, Efektywność, Motoryzacja i transport, NGO i sektor publiczny, Turystyka i rekreacja. W skład grupy weszli:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- Maria Buszman, prezes zarządu, Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie / wykładowca akademicki, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
- Magdalena Dziak-Woyda, associate director, FleishmanHillard
- Anna Hahn-Leśniewska, wiceprezes zarządu, Partner of Promotion
- Aneta Jóźwicka, corporate relations director Europe Partner Markets and Poland Public Policy, Diageo
- Bartłomiej Kędzierski, managing partner, Made in PR
- Agnieszka Kępińska-Sadowska, dyrektor ds. komunikacji i relacji zewnętrznych Europa Centralna, Mondelez International
- Anna Knowska, dyrektor zarządzający, Komunikacja Plus
- Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji, rzecznik prasowy, Samsung Polska
- Małgorzata Mejer, manager do spraw Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej, Procter & Gamble
- Przemysław Mitraszewski, managing partner, Lighthouse
- Michał Olbrychowski, head of Cohn&Wolfe
- Dawid Piekarz, niezależny doradca
- Małgorzata Przybylska, dyrektor marketingu, TRACK TEC
- Sebastian Stępak, general manager, MSL
- Piotr Talarek, partner zarządzający, TBT i Wspólnicy
- Hanna Waśko, CEO, właściciel Big Picture
- Mariusz Wawer, head of governmental relations 3M Poland & East Europe Region, 3M Poland
- Alicja Wysocka-Świtała, partner zarządzający, Clue PR
Przewodniczącą trzeciej grupy jurorskiej została Magdalena Budziszewska, senior marketing & PR manager w Costa Coffee Polska. Grupa będzie oceniała projekty z kategorii: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa, Content marketing – branded content, Custom publishing, Kreatywność, Sektor spożywczy, Medycyna i zdrowie oraz Uroda, higiena i wellness. W skład grupy weszli:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Agnieszka Bacińska, CEO, Walk PR
- Katarzyna Broniarek, dyrektor komunikacji korporacyjnej, IKEA Retail
- Magdalena Brzezińska, senior corporate affairs manager, Grupa Żywiec
- Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
- Anna Cywińska, prezes Fundacji Nutricia, Nutricia Polska
- Jakub Dmitrowski, partner zarządzający, Smart Media, właściciel, Agencja RingPR
- Ilona Gajewska, PR & communication executive manager, Grupa Selena
- Justyna Gościńska-Bociong, dyrektor ds. komunikacji i marki korporacyjnej, Medicover
- Monika Jasłowska, brands management director, Polpharma Group
- Małgorzata Kołodrub, dyrektor ds. komunikacji Polska i Kraje Bałtyckie, Danone
- Elżbieta Kulawik, integrated communications manager, LOTTE Wedel
- Barbara Labudda-Krysztofczyk, współwłaściciel, Synertime
- Adam Łaszyn, pezes Alert Media Communications
- Agnieszka Madej, consultant McCANN Worldgroup
- Michał Nowosielski, założyciel BIGTHINKSKI
- Grzegorz Szczepański, CEO, Hill + Knowlton Strategies Poland
- Cezary Szymanek, redaktor naczelny rzeczpospolita.pl
- Sebastian Tołwiński, institutional affairs & communications manager, Poland & the Baltics, Ferrero
- Jan Zając, adiunkt, Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii, prezes zarządu, Sotrender
- Agata Zeman, operations director, 24/7 Communication
- Katarzyna Życińska-Jarosz, prezes zarządu, 38 Content Communication
Przewodniczącym czwartej grupy jurorskiej została Monika Kaczmarek-Śliwińska, dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Grupa będzie oceniała projekty z kategorii: Kampania społeczna, Event komercyjny, Event społeczny, Sustainability i CSR Communications, Research&Insight, Kultura i media, Moda i styl życia, Sport. W skład grupy weszli:
- Agnieszka Bajur, prezes zarządu, Marketing & Communications Consultants
- Dorota Ciszek, ekspert sektorowy, brand communications, On Board Think Kong
- Agnieszka Durlik, dyrektor generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG, Krajowa Izba Gospodarcza
- Blanka Fijołek, CEE PR & community manager, Amazon Polska
- Alicja Górka-Pruszczak, executive director, Havas PR Warsaw
- Ewa Hope, dr, wykładowca, pełnomocnik ds. public relations, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
- Adam Jarosz, managing partner, general manager, BE Communications
- Marek Kosycarz, wykładowca, Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
- Julia Kozak, CEO, The Globecode
- Paweł Łukasiak, prezes, Akademia Rozwoju Filantropii
- Anna Nawrocka-Tełewiak, założyciel, Fundacja YOUNGS ARTS
- Mirella Panek-Owsiańska, współzałożycielka, Fundacja Kosmos dla Dziewczynek
- Magda Piekarczyk, kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Użytkowe Volkswagen Group Polska
- Mariusz Pleban, prezes zarządu, OneMulti
- Łukasz Przybysz, medioznawca, politolog, wykładowca, Uniwersytet Warszawski
- Paweł Sanowski, prezes zarządu, Instytut Monitorowania Mediów
Konkurs Złote Spinacze ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Zgłoszenia będą przyjmowane do 12 sierpnia do godz. 16:00 w pierwszym terminie, do 2 września do godz. 16:00 w drugim terminie oraz do 5 września do godz. 16:00 w trzecim, ostatecznym terminie. Szczegóły na www.zlotespinacze.pl