W VIII edycji Konkursu „Kampania Społeczna Roku” nadesłano opisy 86 kampanii w dwunastu kategoriach. Wśród zgłaszających znalazły się firmy, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.
„W tym roku wprowadziliśmy zmiany w systemie weryfikacji zgłoszeń. Nominowane kampanie wybrane zostały w procesie preselekcji – każdą kategorię oceniały grupy składające się z 3-4 jurorów” – mówi Paweł Prochenko, przewodniczący jury w Konkursie Kampania Społeczna – „Kolejne etapy głosowania to oceny indywidualne i obrady jury. Poziom nominowanych kampanii jest wysoki więc wybór zwycięzców nie będzie łatwy” – dodaje.
Zobacz również
Jak co roku najlepszą kampanię zagraniczną w kategorii Świat wybierze międzynarodowe jury, a nominowane kampanie w kategorii „Akcje Zaangażowane Społecznie” wybierali Internauci za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl. Wśród kampanii zgłoszonych przez osoby prywatne, największą popularnością cieszyły się kampanie propagujące czytelnictwo książek – „Przeczytam 52 książki w 2015 roku i „Czyta bo ma daleko do domu”. Nominację otrzymały również kampania namawiająca do reagowania podczas napadu lub gwałtu „Możesz to zmienić”, „Śmieci na Wysokości”, czyli warszawska akcja sprzeciwiająca się wywieszaniu reklam wielkoformatowych na budynkach miasta oraz „Regionalny Portal Sportowy Grodzisk Sport News w Grodzisku Mazowieckim”.
Wszystkie zwycięskie kampanie poznamy 23 maja w trakcie uroczystej Gali.
Więcej szczegółów na temat konkursu i pełna listę nominacji można znaleźć na stronie: konkurs.kampaniespoleczne.pl.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Organizatorami konkursu są portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partner strategiczny to Polpharma. Partnerzy konkursu to: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Związek Firm Public Relations, Francusko – Polska Izba Gospodarcza, Arctic Paper, Teatr Kamienica. Patronatu medialnego udzielili: ngo.pl, RMF Classic (współpraca redakcyjna), PRoto Public Relations, CR Navigator, CSR Info, odpowiedzialnybiznes.pl, hatalska.com, Brief, Marketer+, Nowa Sprzedaż, Nowy Marketing. Partner technologiczny to Progressiva, a za audyt odpowie firma Sustainers.
Słuchaj podcastu NowyMarketing