Na początku 2016 roku Indie z 220 mln użytkowników smartfonów wyprzedziły USA i stały się drugim po Chinach rynkiem pod względem liczby użytkowników smartfonów. O ile jednak w USA penetracja smartfonów przekroczyła 70 proc., o tyle w Indiach posiada je dopiero 20 proc. mieszkańców. Według Ericssona liczba użytkowników smartfonów do 2021 roku wzrośnie w Indiach czterokrotnie.
– Indie i inne kraje azjatyckie to rynek o ogromnym potencjalne dla firm zajmujących się mobile. Rozwój tam jest łatwiejszy i bardziej opłacalny niż walka na dojrzałych rynkach amerykańskim i zachodnio-europejskim – mówi Aleksander Luchowski, prezes zarządu Selectivv.
Zobacz również
RoundArk to indyjska grupa mediowa specjalizująca się w reklamie cyfrowej z biurami w Indiach, USA, Wielkiej Brytanii i Australii. Współpraca zakłada obsługę kampanii reklamowych klientów indyjskiej agencji za pomocą systemu Selectivv. Po kilkumiesięcznym okresie przejściowym, w trakcie którego polski zespół konfiguruje i nadzoruje kampanie, partnerzy z RoundArk przejmą całość obsługi na rynkach azjatyckich. RoundArk przetestował już skuteczność kampanii Selectivv na dwóch klientach.
– Indyjscy partnerzy zdecydowali się na współpracę z nami, bo w przeciwieństwie do większości systemów reklamy mobilnej, oprócz technologii oferujemy także obsługę oraz doradztwo – wyjaśnia Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv – Prowadzenie efektywnych kampanii mobile wymaga doświadczenia, tymczasem na rynku ciągle brakuje specjalistów. Dlatego marketerzy doceniają agencje, które mogą zająć się kompleksowo planowaniem i prowadzeniem ich kampanii.
Dzięki integracji z międzynarodowymi sieciami reklamy mobilnej Selectivv ma w Indiach dostęp do 2,5 mld wyświetleń reklam dziennie. Warto dodać, że każdy dzień prowadzenia kampanii na indyjskim rynku zwiększa ilość i wartość danych, jakie Selectivv gromadzi o tamtejszych konsumentach. Firma, podobnie jak w Europie Centralnej, planuje oferować klientom usługi oparte o analizę big data zgromadzonych danych: wyróżnianie profili behawioralnych oraz analizy psychograficzne użytkowników aplikacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W kolejnych miesiącach Selectivv i RoundArk zaczną sprzedaż reklam na kolejnych rynkach – w Singapurze, Tajlandii, Filipinach, Australii, Malezji, Indonezji oraz Wietnamie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Według badania eMart Solutions, 71 proc. digital marketerów w Indiach jest przekonanych, że mobile jest kluczowy dla ich biznesu. EMarketer szacuje, że mobile jest małą, ale szybko rosnącą częścią cyfrowej reklamy w Indiach. W 2015 roku szacowano wartość wydatków na mobile w tym kraju na 173 mln dolarów. W 2016 roku kwota ta ma ulec podwojeniu, co oznacza prawie 30 proc. udział w wydatkach na reklamę digital i prawie 5 proc. wszystkich wydatków mediowych. Do 2019 reklamodawcy w Indiach na mobile będą wydawać 1,32 mld dolarów i 15 proc. wszystkich wydatków.