Ojcowskie reklamy – Allegro, Orange i Mercedes z wyróżnieniami topdads 2017

Allegro, Orange i Mercedes-Benz Polska – to trzy firmy, których kampanie reklamowe doceniono wyróżnieniami topdads 2017. Za promowanie pozytywnego wizerunku ojcostwa uhonorowano również Fundację Mamy i Taty.
O autorze
1 min czytania 2017-10-02

Wyróżnionych ogłoszono w piątek (29 września br.) podczas uroczystej Gali. Wydarzenie poprzedziło zaplanowane na kolejny dzień IX Międzynarodowe Forum Tato.Net.

Wyróżnienia topdads zostały przyznane przez Kapitułę Rady Programowej Tato.Net po raz pierwszy w historii. Jak tłumaczy Inicjatywa Tato.Net, głównym celem było docenienie kampanii reklamowych, które promują pozytywny wizerunek ojca. Zgodnie z przyjętymi założeniami, wyróżnione zostały kampanie budujące w przestrzeni publicznej pozytywny wizerunek ojca i prezentujące warte naśladowania wzorce postaw ojcowskich.

„Dawniej w reklamach ojciec był przedstawiany głównie w konwencji komediowej, ale od pewnego czasu widoczny jest nowy trend. Topdads to więc forma uhonorowania dla tych, którzy nie boją się pokazywać ojcostwa jako czegoś pozytywnego” – mówi współzałożyciel Fundacji Cyryla i Metodego oraz pomysłodawca Inicjatywy Tato.Net, dr Dariusz Cupiał.

Wyróżnienia topdads 2017

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród wyróżnionych znalazły się trzy firmy oraz jedna fundacja.

Allegro zostało docenione za dwie reklamy: „Czego szukasz na co dzień?” oraz „Czego szukasz od Święta?”. Wyróżnienie przyznano „za konsekwentne promowanie wartości relacji rodzinnych oraz za dostarczenie niezapomnianych wzruszeń i ojcowskiej inspiracji”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W przypadku Fundacji Mamy i Taty wyróżnienie dotyczy kampanii społecznej „Fajnie Być Tatą”. Kapituła uhonorowała w ten sposób „rzetelność w przygotowaniu i pomysłowość w kreacji kampanii”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wśród wyróżnionych znalazło się też Orange – za reklamę „Orange Love”. W uzasadnieniu wskazano na „promowanie wizerunku ojca – jako pierwszego trenera i kibica, inspiratora i wiernego fana na drodze odkrywania i rozwoju talentów dziecka”.

Wyróżnienie topdads 2017 otrzymała również firma Mercedes-Benz Polska, która przeprowadziła kampanię „#4FATHERS”. Doceniono „dowartościowanie ojcostwa w kompleksowej kampanii poprzez ukazanie go jako największej z przygód w życiu mężczyzny”.

W trakcie piątkowej – poprowadzonej przez Przemysława Babiarza – Gali wręczono również wyróżnienia MAX. Są one przyznawane za wspieranie ojcostwa oraz pomaganie w odkrywaniu go przez innych. W tym roku statuetki, które nawiązują do św. Maksymiliana Kolbego, otrzymali Marek Kamiński, dr Krzysztof Liszcz, Jerzy Dmowski oraz Stowarzyszenie STERNIK.

Zorganizowana w Hotelu Arche Folwark w podwarszawskiej miejscowości Łochów Gala poprzedziła IX Międzynarodowe Forum Tato.Net, które zaplanowano na 30 września 2017 r. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Wolność & Dyscyplina”. Forum zostało objęte honorowym patronatem przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Więcej informacji nt. wyróżnień topdads i IX Międzynarodowego Forum Tato.Net.