Projekt „Zatrzymaj bociana z Wielkopolskim” jest jednym z elementów zaangażowania społecznego producenta Oleju Wielkopolskiego. Na początku 2018 roku Olej Wielkopolski otrzymał certyfikat ISCC, który potwierdza działania marki na rzecz ochrony środowiska i dbałość o zrównoważony rozwój.
W ramach projektu „Zatrzymaj bociana z Wielkopolskim” marka Olej Wielkopolski współpracuje z Polskim Towarzystwem Ochrony Ptaków w celu:
Zobacz również
- odtwarzania żerowisk Bociana Białego na działkach należących do PTOP w dolinie rzeki Narew,
- zabezpieczania około 400 konfliktowych i zagrożonych gniazd Bociana Białego,
- prowadzenia działalności edukacyjno-badawczej tego gatunku.
Komunikacja pierwszej edycji projektu „Zatrzymaj bociana z Wielkopolskim” została podzielona na kilka części. Źródłem informacji na temat projektu jest strona www.zatrzymajbociana.pl, gdzie obok wiadomości znajdują się artykuły merytoryczne nt. Bociana Białego. Wraz ze stroną internetową zostały również uruchomione profile projektu na Instagramie i na Facebooku.
Ambasadorem projektu „Zatrzymaj bociana z Wielkopolskim” został Damian Kordas – zwycięzca IV edycji programu Masterchef, prywatnie student weterynarii.
– Moja współpraca z Olejem Wielkopolskim rozpoczęła się w 2017 roku i dotyczyła stricte kulinarnych projektów. Gdy tym razem zaproponowano mi wsparcie projektu, który ma na celu ochronę, edukację i badania nad gatunkiem Bociana Białego, nie miałem żadnych wątpliwości. Jako student weterynarii niezwykle cenię sobie zaangażowanie firm w inicjatywy dotyczące natury i ich działalność na rzecz ochrony środowiska. Zatrzymaj bociana z Wielkopolskim to projekt, który realnie pomoże i będzie miał wpływ na bytność Bocian Białego w Polsce, będącego symbolicznie związanym z naszym krajem. – powiedział Damian Kordas.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Projekt „Zatrzymaj boaciana z Wielkopolskim” jest dodatkowo wspierany działaniami branded contentowymi i PR, kampanią w internecie, prasie i telewizji, mediach społecznościowych i działaniami ambientowymi. W najbliższym czasie projekt będzie wspierany również konkursami konsumenckimi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing