Pandemia koronawirusa jest próbą człowieczeństwa, umiejętności bycia razem i wspierania siebie nawzajem. W tych trudnych chwilach, zwłaszcza dla osób chorych i najbardziej potrzebujących, liczy się każda pomoc. Świadomość ta stała się przyczynkiem do zainicjowania przez Wydawnictwo Agora wyjątkowej akcji charytatywnej „Nadzieja”, która poprzez projekt literacki mobilizuje do wspólnego pomagania.
Inicjatywa ta ma nieść pomoc tym, których trudny czas epidemii dotyka najmocniej – osobom starszym znajdującym się w grupie największego ryzyka zakażenia i najcięższego przebiegu COVID-19. Jej odbiorcami będą mieszkańcy i pacjenci ośrodków pomocy społecznej i hospicjów, również prowadzonych przez organizacje społeczne, które nie otrzymują wystarczającego wsparcia ze strony państwa i borykają się z brakiem personelu, sprzętu, maseczek czy kombinezonów.
Zobacz również
Wydawnictwo Agora zaprosiło polskich pisarzy, reporterów i poetów do stworzenia wyjątkowej książki „Nadzieja”. Składa się ona z ponad czterdziestu tekstów – opowiadań, reportaży, wierszy, a nawet komiksu, nawiązujących do tytułowej nadziei – autorstwa m.in. Olgi Tokarczuk, Hanny Krall, Wiesława Myśliwskiego, Ewy Lipskiej, Andrzeja Stasiuka, Mariusza Szczygła, Magdaleny Grzebałkowskiej, Joanny Bator (z duecie z Przemysławem Truścińskim Trustem), Jacka Dehnela, Wojciecha Chmielarza, Małgorzaty Rejmer, Sylwii Chutnik, Grażyny Plebanek, Ignacego Karpowicza, Mikołaja Grynberga, Łukasza Orbitowskiego, Ziemowita Szczerka, Dominiki Słowik, Katarzyny Boni, Julii Fiedorczuk, Filipa Springera, Małgorzaty Lebdy, Krzysztofa Vargi, Natalii Fiedorczuk-Cieślak, Pawła Piotra Reszki, Jarosława Mikołajewskiego czy Waldemara Bawołka.
„Nadzieja” w księgarniach ukaże się 8 lipca br., a w formie e-booka 23 czerwca. Od 22 maja książkę-cegiełkę w wersji papierowej będzie można nabyć w przedsprzedaży na Kulturalnysklep.pl oraz na Empik.com a także w formie e-booka na Publio.pl. We wszystkich kanałach sprzedaży egzemplarz tej wyjątkowej książki będzie kosztował 50 zł. Cały dochód ze sprzedaży wydania zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym ośrodkom pomocy dla seniorów. Wszyscy zaangażowani w akcję i powstanie książki pracują jako wolontariusze, łącznie z drukarniami Abedik SA, Perfect SA oraz POZKAL Sp. z o.o., które zaoferowały druk pierwszego nakładu za darmo. Okładkę „Nadziei” bez wynagrodzenia zaprojektował Łukasz Piskorek/Fajne Chłopaki.
Akcja będzie kontynuowana po zakończeniu pandemii. Wyboru placówek dokona Fundacja Agory we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich – partnerem i patronem projektu. Partnerem akcji jest również Empik.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W inicjatywę angażują się media Grupy Agora – „Gazeta Wyborcza” oraz serwis Wyborcza.pl, portal Gazeta.pl, Radio TOK FM i tokfm.pl, Radio Pogoda, Radio Złote Przeboje, Rock Radio, w których przez najbliższe tygodnie będzie można m.in. czytać i słuchać rozmów z autorami oraz osobami zaangażowanymi w projekt, a także przedpremierowo zapoznawać się z fragmentami książki. Pierwszy tekst – esej Wiesława Myśliwskiego – zostanie opublikowany już 23 maja br. na łamach weekendowego wydania „Gazety Wyborczej”. Premierowe opowiadanie Wojciecha Chmielarza ukaże się na Tokfm.pl. Akcję w swoich mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych wesprą również Helios, NEXT FILM, AMS, Pasibus, Publio.pl i Kulturalnysklep.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bieżące informacje o projekcie oraz wypowiedzi autorów czy fragmenty tekstów i cytaty z książki „Nadzieja” od piątku, 22 maja będzie można znaleźć na Facebooku akcji.