Za jego przygotowanie odpowiadała agencja artInteractive wchodząca w skład Grupy Marketingowej ArtGroup. Uruchomienie serwisu stanowi część współpracy, która rozpoczęła się od przygotowania nowego portalu PKOl.
Nowy serwis ma na celu promocję idei olimpizmu i szeroko pojętej aktywności sportowej. Wyróżnia się nowoczesną, przejrzystą szatą graficzną. Jest intuicyjny, a przez to łatwy w nawigacji. Opiera się także na autorskim systemie zarządzania treścią.
Zobacz również
Wyzwania i priorytety
Największym wyzwaniem przy tworzeniu serwisu www.olimpijski.pl było odpowiednie zaplanowanie architektury informacji. – Właściwe rozplanowanie ekspozycji treści było o tyle istotne, że serwis jest dedykowany różnorodnym grupom docelowym m.in.: kibicom, sportowcom, działaczom, szkołom – wylicza Grzegorz Koczor, zarządzający agencją artInteractive. Użytkownicy ci mocno różnią się pod kątem wyszukiwanej treści – dodaje. W tym celu na stronie został wprowadzony przejrzysty podział zakładek tak, aby każdy użytkownik już na samym początku wizyty na portalu mógł zorientować się gdzie znajdzie interesujące go informacje.
Jednym z najważniejszych elementów pracy nad stroną było przygotowanie architektury programistycznej w taki sposób, by w przyszłości mogła być efektywnie rozwijana. – Dedykowany system do zarządzania zawartością i wprowadzenie szeregu rozwiązań technicznych ułatwia wykorzystanie zdjęć czy też tworzenie bazy igrzysk i olimpijczyków, dzięki czemu usprawnia codzienną pracę redaktorów portalu – informuje Marcin Matras, odpowiedzialny za pracę zespołu programistów w artInteracive.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Aplikacja mobilna PKOl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach współpracy artInteractive przygotowało także aplikację mobilną PKOl, dzięki której użytkownicy mają obecnie bieżący dostęp do informacji o Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej oraz igrzyskach w Soczi. Aplikacja w trakcie igrzysk, dzięki specjalnemu kalendarium, pozwala kibicom śledzić terminarz startów, rywalizację w poszczególnych dyscyplinach, a także klasyfikację medalową. Po zakończeniu imprezy aplikacja będzie atrakcyjną bazą wiedzy związanej z działalnością Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Aplikacja jest darmowa i dostępna na platformę Android.
Soczi 2014, a co dalej?
Nowy serwis Polskiego Komitetu Olimpijskiego został uruchomiony z uwagi na igrzyska w Soczi, by zapewnić użytkownikom swobodny dostęp do informacji oraz uatrakcyjnić ich przekaz. Po zakończeniu igrzysk wdrożone narzędzia pozwolą nam jeszcze skuteczniej realizować liczne cele statutowe organizacji. Nie bez znaczenia pozostaje fakt rzetelnej współpracy z naszymi sponsorami, których chcemy eksponować za pomocą nowoczesnych kanałów komunikacji – mówi Ireneusz Kutyła, dyrektor marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego. PKOl jest bowiem organizacją pozarządową niefinansowaną ze źródeł publicznych, a środki potrzebne na finansowanie działalności pochodzą głównie z zawieranych umów sponsorskich.
Za koordynację prac graficznych ze strony ArtGroup odpowiadał Krzysztof Palarczyk (art director), a accountem całego projektu był Marcin Wawoczny.