Na tegorocznych Igrzyskach Olimpijskich po raz pierwszy pojawi się reprezentacja Republiki Sudanu Południowego. W związku z tym Samsung postanowił uczcić ten moment i przygotował niezwykłą kampanię „The Chant”, w której pokazuje przygotowania do Igrzysk 19 letniej sudańskiej biegaczki Margret Rumat Rumat Hassan.
Oficjalnym napojem izotonicznym Igrzysk Olimpijskich w Rio jest Powerade. W związku z tym marka stworzyła kampanię reklamową „The Power Of Blue Blood” przedstawiającą sportowców, którzy z poświęceniem i ogromnym wysiłkiem dążą do zwycięstwa na Igrzyskach. Są oni przyrównani do średniowiecznych rycerzy, którzy także walczyli o zwycięstwo, poświęcając na przygotowania do walki całe swoje życie.
Zobacz również
P&G wypuściło w tym roku kolejny spot z serii „Thank You, Mom”, w którym ponownie nawiązuje do Igrzysk Olimpijskich i pokazuje, jak istotna jest matka w życiu sportowców.
Jeden z najbardziej utalentowanych pływaków Michael Phelps, który na Igrzyskach Olimpijskich zdobył łącznie ponad dwadzieścia złotych medali, kończy sportową karierę. Marka Under Armour w swojej reklamie postanowiła pokazać przygotowania pływaka do jego ostatnich, tegorocznych Igrzysk Olimpijskich.
A jak wygląda trening damskiej reprezentacji USA w gimnastyce?
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Także Visa stworzyła w tym roku swoją reklamę związaną z Igrzyskami Olimpijskimi. W spocie ukazana została podróż kilkunastu sportowców z różnych krajów na zawody w Rio. Oczywiście podczas podróży niezbędna była karta Visa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gillete w swojej olimpijskiej reklamie także postanowiło pokazać zmagania sportowców, ich ciężką drogę na szczyt i walkę z przeciwnościami i słabościami.
Jak wyglądały początki kariery Usaina Bolta? Gatorade opowiedział historię biegacza w formie animowanego filmu.
Amerykański przewoźnik United Airlines od ponad 35 lat współpracuje z reprezentacją USA. Aby podkreślić swoje zaangażowanie w występ reprezentacji na Igrzyskach Olimpijskich marka stworzyła kreację „One Journey. Two teams” przedstawiającą pracowników firmy, którzy w niecodzienny sposób pomagają sportowcom dotrzeć na czas do samolotu i na zawody.
Igrzyska Olimpijskie zwierząt? Zobaczcie trailer tegorocznych zawodów w Rio przygotowany przez BBC Sport.
Więcej przykładów reklam związanych z Igrzyskami Olimpijskimi poniżej: