Firma z branży finansowej PPS przygotowała kampanię, której celem jest walka ze stereotypami na temat kobiet. Problem ten jest szczególnie zauważalny w Republice Południowej Afryki, skąd przedsiębiorstwo się wywodzi.
W ramach akcji twórcy przygotowali serię plakatów okraszonych stereotypowymi hasłami, które często słyszą kobiety. Lecz w tym przypadku hasła te zestawiono z wybranymi profesjami, takimi jak księgowa, dietetyczka czy pediatra. W ten sposób skonfrontowano nieprzychylne opinie na temat kobiet.
Zobacz również
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
To, co oglądają dzieci, może odgrywać dużą rolę w tym, jak postrzegają siebie, więc dlaczego nie wykorzystać kreskówek, aby zwiększyć ich wiarę w siebie? Dove i Cartoon Network stworzyły kampanię “I’m fine”, której celem jest wzmocnienie pewności siebie w dzieciach i nastolatkach.
PS2
IKEA chciała pokazać, że przemoc słowna może zniszczyć każdego. Aby uwydatnić negatywne skutki słownej przemocy, marka poprosiła dzieci o wyśmiewanie roślin w celu przeprowadzenia eksperymentu. Do akcji zaangażowało dwie, niemal identyczne, rośliny doniczkowe, które zostały umieszczone w szkole i otrzymały taką samą ilość wody, nawozów i światła słonecznego przez 30 dni, a uczniów zachęcano do obrażania jednej z roślin, druga zaś dostawała mnóstwo komplementów. Po 30 dniach dzieciaki mogły zauważyć niszczącą i budującą siłę słów
PS3
Marka Dove od lat inspiruje kobiety, by chciały wyglądać jak najlepiej, ponieważ dzięki świetnemu wyglądowi i doskonałemu samopoczuciu czują się szczęśliwsze, dlatego od lat mówi głośne “nie” wyidealizowanemu i nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety, jaki prezentowany jest na co dzień w mediach, reklamie czy telewizyjnych serialach. W ramach kampanii #MojePięknoMojaHistoria pokazuje historie sześciu Polek, które czują się piękne, ponieważ same definiują swoje pojęcie piękna.