Firma z branży finansowej PPS przygotowała kampanię, której celem jest walka ze stereotypami na temat kobiet. Problem ten jest szczególnie zauważalny w Republice Południowej Afryki, skąd przedsiębiorstwo się wywodzi.
W ramach akcji twórcy przygotowali serię plakatów okraszonych stereotypowymi hasłami, które często słyszą kobiety. Lecz w tym przypadku hasła te zestawiono z wybranymi profesjami, takimi jak księgowa, dietetyczka czy pediatra. W ten sposób skonfrontowano nieprzychylne opinie na temat kobiet.
Zobacz również
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
To, co oglądają dzieci, może odgrywać dużą rolę w tym, jak postrzegają siebie, więc dlaczego nie wykorzystać kreskówek, aby zwiększyć ich wiarę w siebie? Dove i Cartoon Network stworzyły kampanię “I’m fine”, której celem jest wzmocnienie pewności siebie w dzieciach i nastolatkach.
PS2
IKEA chciała pokazać, że przemoc słowna może zniszczyć każdego. Aby uwydatnić negatywne skutki słownej przemocy, marka poprosiła dzieci o wyśmiewanie roślin w celu przeprowadzenia eksperymentu. Do akcji zaangażowało dwie, niemal identyczne, rośliny doniczkowe, które zostały umieszczone w szkole i otrzymały taką samą ilość wody, nawozów i światła słonecznego przez 30 dni, a uczniów zachęcano do obrażania jednej z roślin, druga zaś dostawała mnóstwo komplementów. Po 30 dniach dzieciaki mogły zauważyć niszczącą i budującą siłę słów
PS3
Marka Dove od lat inspiruje kobiety, by chciały wyglądać jak najlepiej, ponieważ dzięki świetnemu wyglądowi i doskonałemu samopoczuciu czują się szczęśliwsze, dlatego od lat mówi głośne “nie” wyidealizowanemu i nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety, jaki prezentowany jest na co dzień w mediach, reklamie czy telewizyjnych serialach. W ramach kampanii #MojePięknoMojaHistoria pokazuje historie sześciu Polek, które czują się piękne, ponieważ same definiują swoje pojęcie piękna.