Korzystamy z dużej liczby urządzeń – statystyczny polski internauta posiada obecnie 2,7 urządzeń podłączonych do internetu. Szacuje się, że już za 3 lata ta liczba sięgnie 5. Firmy tracą swoich konsumentów z pola widzenia, kiedy w ciągu dnia zmieniają oni urządzenia. A to sprawia, że przygotowywane strategie marketingowe są niekompletne. Dodatkowo mierzenie efektów nie jest w 100% miarodajne. Jeśli do tego dołożymy fakt korzystania z wielu przeglądarek internetowych to naszym oczom ukazuje się obraz wielkiego bałaganu komunikacyjnego.
Wszystkie dane w jednym miejscu
Odpowiedzią na te problemy jest OneView – najnowszy produkt agencji Mexad, specjalizującej się w rozwiązaniach programmatic. OneView gromadzi informacje nt. konsumentów pochodzące z wielu różnych urządzeń i tworzy obraz jednego konkretnego użytkownika. Część informacji system pozyskuje sam, a inne pochodzą od wiodących dostawców. System rozpoznaje użytkowników i łączy dane m.in. w oparciu o identyfikatory Apple IDFA, Android Ad ID, Google ID oraz pliki cookies. Dodatkowo w ramach OneView możliwe jest też korzystanie z danych dostarczanych przez samych marketerów na potrzeby konkretnego projektu.
Zobacz również
Dzięki takiemu rozwiązaniu marketerzy mogą prowadzić bardziej efektywną komunikację na wszystkich ekranach, która dociera do faktycznych ludzi, a nie do plików cookies. Nowe rozwiązanie Mexad pozwala dużo lepiej dostosować zarówno częstotliwość kontaktów z reklamami, jak i ich treść. Reklamodawcy mogą również skuteczniej identyfikować odbiorców i optymalizować przekaz, aby trafiać do nich z odpowiednim komunikatem w odpowiednim czasie.
Rozwiązania szyte na miarę
Dzięki OneView marketerzy będą w stanie opracowywać bardziej skuteczne kampanie reklamowe. Umożliwią to m.in. takie rozwiązania, jak sekwencjonowanie wiadomości pomiędzy urządzeniami tak, aby w jak najlepszy sposób trafiać do konsumentów w odpowiednim momencie podejmowania decyzji zakupowych. Oprócz tego OneView umożliwia optymalizację konwersji w czasie rzeczywistym. OneView daje marketerom najbardziej przejrzysty i kompletny podgląd ich wszystkich działań marketingowych. System ten został zbudowany mając na celu zapewnienie przejrzystości danych i poczucia kontroli, co umożliwia podejmowanie świadomych decyzji i prowadzenia bardziej efektywnych działań.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kluczowe korzyści dla klienta, które oferuje OneView:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- oszczędność budżetu mediowego
- wszystkie dane w jednym miejscu
- kontrola nad częstotliwością komunikacji na wszystkich ekranach
- konsekwentny storytelling na wszystkich etapach komunikacji z konsumentem
- planowanie działań do ludzi, a nie do cookies
- dokładne mierzenie i dopasowywania działań między kanałami
- transparentność tego, skąd pochodzą dane i jak są używane
- kontrola preferencji w zakresie grupy docelowej
Rola zunifikowanej komunikacji
Utrzymywanie kontaktu z konsumentami na wszystkich platformach staje się niezbędne. Jeśli marketer tego nie robi to traci. Ile? Jeśli korzysta z co najmniej dwóch kanałów komunikacji, jak display i mobile, to strata mediowa spowodowana duplikacją kontaktu może wynosić nawet 50%. Warto jednak podkreślić, że nie wystarczy być obecnym na tych wszystkich urządzeniach, ale także liczy się jakość kontaktu z odbiorcą. Aby mieć jak największą siłę dotarcia trzeba jak najlepiej zunifikować przekaz. Trudno to jednak zrobić, kiedy otrzymujemy cząstkowe informacje i nie posiadamy sposobu na połączenie danych pochodzących z różnych urządzeń.
Szycie grubymi nićmi
Brak możliwości dokładnego zmierzenia efektów działań marketingowych ma negatywny wpływ na podejmowanie decyzji przez marketerów. Wystarczy wspomnieć o tym, że ciągle największe znaczenie przypisywane jest kanałowi, z którego pochodzi ostatnie kliknięcie poprzedzające zakup. Równocześnie zapomina się o innych etapach całej strategii, które doprowadziły konsumenta do tego konkretnego miejsca. Dodatkowo bez technologii umożliwiających krzyżowanie ze sobą danych ze wszystkich urządzeń marketerzy nie mają możliwości zdobycia prawdziwej wiedzy na temat tego, jak często docierają ze swoimi przekazami do odbiorców. I nie mają 100% pewności czy osiągane są optymalne częstotliwości kontaktu niezbędne do tego, żeby wygenerować konwersję. Oprócz tego marketerzy nie mają sposobu na mierzenie rzeczywistego dotarcia. Może się przecież okazać, że system zaraportuje danego konsumenta jako cztery różne osoby na podstawie tego jak będą skonfigurowane należące do niego urządzenia. Skutkuje to tym, że w statystykach wydaje się, że dużo więcej osób było odbiorcami komunikatów reklamowych, niż miało to miejsce w rzeczywistości.
O Mexad
Mexad Poland to założona w 2008 roku agencja, specjalizująca się w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych w modelu programmatic. Dysponuje własną technologią i oferuje reklamodawcom nie tylko największy zasięg w Europie, ale także doświadczony zespół. Mexad Poland na bazie technologii DataXu, międzynarodowej grupy, będącej liderem w dziedzinie marketingu zautomatyzowanego, realizuje kampanie w modelu automatycznym z wykorzystaniem danych o użytkownikach.