W dniach 23-26 marca br. odbyła się po raz pierwszy konferencja MCCT. Wydarzenie zrealizowano w formule online z udziałem 68 prelegentów, którzy prowadzili prezentacje i debaty z szeroko rozumianej tematyki pracy zdalnej. Omówiono m.in. zagadnienia z zakresu: wideokonferencji, najnowszych technologii audio-video, realizacji eventów online, czy re-aranżacji biur. Pod lupę wzięto także istotną kwestię zmian jakie wymusza COVID-owy rynek pracy. Pierwsza edycja MCCT cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – zarejestrowało się na nią ponad 900 osób, a wspierało ją 50 Sponsorów i Partnerów oraz 17 Patronów Medialnych.
Meeting Communication Collaboration Trends to inicjatywa, która powstała z myślą o szerokim gremium pracodawców i pracowników zainteresowanych zdobyciem wiedzy z zakresu pracy zdalnej. Partnerem Merytorycznym konferencji była firma VisionCube zrzeszająca specjalistów systemów AV i wideokonferencji.
Zobacz również
– Po wybuchu pandemii COVID-19 ogromna liczba firm została zmuszona do przejścia w tryb pracy zdalnej. Niektórzy używali już wcześniej rozwiązań wideokonferencyjnych – inni byli zmuszeni do wyboru platformy w bardzo krótkim czasie. Naszym celem podczas konferencji było przybliżenie uczestnikom możliwie największej liczby systemów oraz porównanie ich tak, aby każdy mógł wybrać rozwiązanie najlepiej pasujące do własnych oczekiwań – skomentował Andrzej M. Rzepecki, prezes zarządu VisionCube S.A. oraz Członek Rady Programowej MCCT.
Do udziału w wydarzeniu zaproszono ekspertów z różnych dziedzin, którzy omówili m.in. tematykę związaną z rozwojem biznesowych spotkań online, w tym: wideokonferencji, webinariów i eventów. Prezentacje dotyczyły zarówno aspektów technologicznych takich jak platformy i aplikacje do pracy zespołowej, czy najnowsze rozwiązania i produkty audio-video, jak i zagadnień związanych z videotellingiem, sztuką wystąpień publicznych online oraz biznesową e-promocją. W trakcie MCCT uczestnicy mieli m.in. możliwość porównania 7 najbardziej popularnych platform wideokonferencyjnych i webinarowych takich jak: ZOOM, Microsoft Teams, Google Meet, Cisco Webex, Pexip, ClickMeeting oraz LiveWebinar.
Idea „smart office” stanowiła również jeden z istotnych tematów konferencji. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się w jaki sposób optymalnie aranżować przestrzeń pracy – biorąc pod uwagę tak ważne czynniki jak: technologia, bezpieczeństwo, ergonomia, akustyka, czy komunikacja między pracownikami.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dużym zainteresowaniem w trakcie konferencji cieszyły się również debaty, w trakcie których dyskutowano i podsumowywano konferencyjne tematy dnia. Mowa była m.in. o: wyzwaniach i możliwościach pracy zdalnej w branży reklamowej, o tym jak będą radzić sobie firmy w erze post-COVID, czy jak przygotować się do organizacji eventów online.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Istotnym problemem omówionym podczas MCCT była także kwestia działań w sektorze HR, w dobie komunikacji zdalnej. Przy tej okazji wskazano rodzaje nowoczesnych systemów do rekrutacji online, oparte na sztucznej inteligencji, a także przeanalizowano sytuację pracowników w erze newnormal. To właśnie w trakcie debaty: Od Alfa do Silver – zastanawiano się czy praca online jest dedykowana tylko dla młodszego pokolenia, czy też stanowi szansę na zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych również dla Silver Generation i osób z niepełnosprawnościami.
Oprócz części merytorycznej, konferencja MCCT obfitowała również w specjalne konkursy dla uczestników, w których można było wygrać atrakcyjne nagrody. Organizatorzy przeprowadzili także wiele ankiet, których wyniki można będzie śledzić na mediach społecznościowych konferencji.
– Po zakończeniu MCCT Online Week można stwierdzić, że tematyka konferencji to strzał w dziesiątkę. Świadczy o tym bardzo wysoka frekwencja – ponad 900 zarejestrowanych osób, szerokie grono ekspertów z różnych dziedzin oraz wyniki przeprowadzonej ankiety, w której 75% osób merytorykę spotkania oceniło bardzo wysoko. Przez 4 dni odbyliśmy wirtualną podróż po świecie technologii, kompetencji i trendów skupionych wokół idei pracy zdalnej, spotkań online i komunikacji cyfrowej. Ponieważ aż 99% uczestników stwierdziło, iż konferencja powinna stać się imprezą cykliczną, dziękując wszystkim za udział i wsparcie, mogę tylko powiedzieć „do zobaczenia na kolejnej edycji MCCT…” – podsumował Mariusz Orzechowski, general manager Sharp NEC Display Solutions Europe/CSEE oraz Przewodniczący Rady Programowej MCCT.
Do końca kwietnia br. konferencyjna platforma pozostaje aktywna, a rejestracja cały czas otwarta. Oznacza to, że wszyscy zarejestrowani uczestnicy – także ci, którzy dokonają zgłoszenia teraz, mogą odtworzyć prezentacje i debaty przez najbliższy miesiąc.
NowyMarketing był patronem medialnym wydarzenia.