To kolejno 10 i 11 nagroda dla zespołu Opus B Brand Design w tym roku.
Creativity International Design Awards jest jednym z najstarszych niezależnych konkursów branży reklamowej i projektowania graficznego, skierowanego zarówno do profesjonalistów, jak i studentów, którego korzenie sięgają lat 70. XX w. Zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, szybko przerodził się w konkurs o zasięgu globalnym.
Zobacz również
W tegorocznej edycji konkursu zespól Opus B Brand Design zdobył dwa złote trofea w kategorii print&packaging. Uwagę jurorów zwróciły koncepty Barberian oraz Slow.
– Zgodnie z naszym mottem „ciekawi wszystkiego” cały czas poszukujemy nowych wyzwań. Myślimy globalnie, chcemy cały czas iść do przodu i się rozwijać. Dlatego tak ważne w rozwoju pracy twórczej są konkursy branżowe, które poszukują kreatywnych, innowacyjnych, nieograniczonych rynkowym aspektem rozwiązań i są siłą napędową nie tylko zawodu projektanta, ale całej branży. Jednym z takich konkursów jest właśnie Creativity International Awards – mówi Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B Brand Design.
Barberian
Czy w kategorii akcesoriów do włosów jest miejsce dla silnego męskiego brandu? Barberian pokazuje, że tak. To marka skierowana do mężczyzn, którzy dbają o swój długi bujny zarost. Została zbudowana na archetypie bohatera – wojownika i barbarzyńcy, który gumki do brody traktuje niczym trofea z wygranej walki. Barberian wykorzystuje męskie kody komunikacyjne, aby wzmocnić w mężczyznach poczucie wyjątkowości. Kusząca obietnica marki nawiązuje do ukrytych męskich pragnień, ubarwiając monotonną codzienność, w której zdaje się nie być miejsca dla wojowników i ich rogatych hełmów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W duchu Slow
Slow to koncept wyciszającego napoju, antyenergetyka. Zamysłem autorów było stworzenie opakowania, które będzie skłaniało konsumentów do nowego rytuału spożywania produktu. To nie sam napój i jego receptura miały spowalniać użytkownika, ale opakowanie, które stworzyło pretekst do złapania chwili dla siebie. Projekt szklanej butelki o wąskiej szyjce zapewnił powolne dozowanie płynu do naczynia, dzięki czemu spożywający napój zatrzyma się, weźmie głęboki oddech i zamanifestuje w duchu slow.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Przygotowując opakowanie, w formie dwupaku, nawiązaliśmy do klepsydry, symbolu upływającego czasu. Poprzez przekręcenie pierścienia znajdującego się na środku opakowania, można otrzymać dwie niezależne, zamknięte butelki i podzielić się z kimś innym slow, czyli tym, co najcenniejsze – czasem – tłumaczy Paweł Frej.