W obecnych, przesiąkniętych nowym technologiami czasach mało kiedy zastanawiamy się dwa razy, zanim wymienimy sprzęt na nowy. Jeżeli psuje nam się telefon, bądź komputer, najczęściej kupujemy w jego miejsce całkowicie nowe urządzenie.
Takie zachowanie niestety wpływa negatywnie na naszą planetę – a już zwłaszcza w przypadku telefonów komórkowych, wykonanych z plastiku, szkła, czy też innych materiałów, których nie można poddać recyklingowi.
Zobacz również
W związku z tym firma Orange ruszyła z nową kampanią, za pomocą której zachęca społeczeństwo do dawania drugiego życia starym telefonom.
W ramach kampanii marki powstał spot, który w poruszający sposób pokazuje, jak początkowo uwielbiany, a następnie odłożony w zapomnienie sprzęt może zostać wykorzystany ponownie mimo swoich lat.
Co ciekawe, w ramach kampanii marka Orange już wkrótce uruchomi w Europie kilka programów, których celem będzie zachęcanie klientów do zwrotu lub recyklingu starych telefonów, a także do naprawy oraz zakupu tych odnowionych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za realizację odpowiada agencja Publicis Conseil.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Back Market, francuski sklep zajmujący się sprzedażą używanego sprzętu, w swojej ubiegłorocznej kampanii przekonywał, że tzw. refurbished, czyli odnowiony sprzęt jest lepszym wyborem niż nowy produkt, m.in. z uwagi na jego wpływ na nasze środowisko.
PS2
Organizatorzy przyszłorocznych letnich igrzysk olimpijskich, które odbędą się w Tokio, wpadli na niezwykły pomysł wykorzystania starych urządzeń elektrycznych, takich jak smartfony czy komputery – stworzyli z nich medale.