Z okazji tegorocznego Międzynarodowego Dnia Coming Outu marka Oreo postanowiła wyrazić swoje wsparcie dla społeczności LGBT+, inicjując kampanię pod hasłem #ProudParent.
W jej ramach popularny brand stworzył limitowaną edycję swoich słynnych ciasteczek, lecz tym razem w kolorach tęczy. Nie trafiły one jednak do regularnej sprzedaży, można je było natomiast wygrać, biorąc udział w specjalnym konkursie, w którym Oreo zachęcało swoich klientów do pokazania, co dla nich znaczy sojusz czy też partnerstwo z osobami LGBT+.
Zobacz również
To jednak nie wszystko – w ramach swojej nowej kampanii marka stworzyła też poruszający film pt. „Dumny Rodzic”, w którym pokazano relację rodziców z ich homoseksualną córką, a także moment poznania przez nich po raz pierwszy jej partnerki. Spot miał za zadanie zwrócić uwagę na to, jak duże znaczenie dla osób ze społeczności LGBT+ ma akceptacja ze strony tych najbliższych.
Za realizację odpowiada agencja 360i.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Angażowanie się marek w kwestie polityczne i światopoglądowe budzi mieszane uczucia polskich konsumentów, pokazuje badanie Wavemaker. Przeważają zwolennicy aktywizmu, którzy twierdzą, że firmy też muszą brać odpowiedzialność za to jak wygląda świat.
PS2
Z okazji tegorocznego Miesiąca Dumy IKEA ponownie wprowadziła do swoich sklepów znaną wszystkim kultową torbę FRAKTA w kolorach tęczy. Zysk z jej sprzedaży firma przekaże na wsparcie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
PS3
Z okazji tzw. „Miesiąca Dumy”, który wypada w czerwcu, marka Skittles postanowiła zrezygnować ze swojego charakterystycznego tęczowego brandingu, aby zwrócić uwagę na to, że „tylko jedna tęcza ma w tym czasie znaczenie”.