Organizacje wspierające społeczność LGBT+ zebrały ponad pół mln złotych na akcję „Kochajcie mnie, mamo i tato”

Organizacje wspierające społeczność LGBT+ zebrały ponad pół mln złotych na akcję „Kochajcie mnie, mamo i tato”
Miłość Nie Wyklucza i Grupa Stonewall zainicjowały akcję pod hasłem „Kochajcie mnie, mamo i tato”, która jest odpowiedzią na billboardy przeciwko rozwodom. Z tej okazji stowarzyszenia zainicjowały zbiórkę, podczas której udało się już zebrać ponad pół mln złotych.
O autorze
1 min czytania 2021-03-25

Kilka miesięcy temu w miastach w całej Polsce pojawiła się seria antyaborcyjnych billboardów z inicjatywy Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara. Nośniki reklamowe przedstawiały grafiki z płodami oraz hasłami „Hospicja perinatalne” oraz „Jestem zależny. Ufam tobie”, a także plakaty z napisem „Kochajcie się mamo i tato”, które skierowane były przeciwko rozwodom. Co ciekawe, na podstawie wyliczeń domu mediowego Media People i danych z Kantar Media tylko do 1 lutego 2021 Fundacja mogła wydać nawet 5.5 mln złotych na wspomniane billboardy.

W odpowiedzi na to organizacja Miłość Nie Wyklucza i Grupa Stonewall postanowiły zainicjować akcję pod hasłem „Kochajcie mnie, mamo i tato”, wspierającą osoby LGBT+. 

– W całej Polsce trwa inwazja antyaborcyjnych billboardów. Ostatnio dołączył do nich kolejny – „kochajcie się, mamo i tato”. Naszym zdaniem warto go poprawić i skierować strumień miłości w kierunku dzieci, zwłaszcza dzieci LGBT+. Szczególnie, że 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców, 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki, 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze – napisali przedstawiciele Grupy Stonewall.

W ramach akcji oba stowarzyszenia zorganizowały zbiórkę, zaś zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na billboardy z hasłem „Kochajcie mnie, mamo i tato”, a także grafiką autorstwa Karoliny „Szarosen” Plewińskiej, przedstawiającą dziecko z tęczową torbą i śladem po uderzeniu na twarzy. Na początek nośniki reklamowe mają pojawić się w Warszawie oraz Poznaniu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do momentu publikacji tego artykułu, w ciągu zaledwie dwóch dni udało się już zebrać ponad pół mln złotych. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

zdjęcie główne: pomagam.pl/kochajciemnie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

7 na 10 nastolatków LGBT+ w Polsce doświadcza homofobicznej i transfobicznej przemocy. W związku z tym Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zainicjowała kampanię pod hasłem „LGBT+ja”, zachęcającą nastolatki do okazywania sojusznictwa i wsparcia dla swoich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników.

PS2

W ubiegłym roku Zalando zainicjowało kampanię ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane skalą homofobii w Polsce. Celem projektu „Historie ukryte w ubraniach” było pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.