Organizacja dużych imprez z udziałem gości wymaga wcześniejszego zamówienia sporych ilości jedzenia. Jednak nawet przy najbardziej skrupulatnie zaplanowanych działaniach, część jedzenia, dostarczana w przygotowanych specjalnie pojemnikach, pozostaje niewykorzystana.
Zobacz również
Tymczasem walka z marnowaniem żywności jest jednym z kluczowych wyzwań współczesnego świata, a firmy i organizacje coraz częściej biorą odpowiedzialność za działania zmierzające do ograniczenia tego zjawiska. Dlatego tegoroczna Gala Mistrzów Sportu stała się okazją do podjęcia ważnej inicjatywy w tej sprawie – po jej zakończeniu ORLEN, Ringier Axel Springer Polska oraz Hotel DoubleTree by Hilton przekazały niemal 47 kg zapakowanej żywności do Schroniska „Przystań” w Warszawie prowadzonym przez Caritas Archidiecezji Warszawskiej.
– Organizacja dużych wydarzeń, takich jak Gala Mistrzów Sportu, to także ogromna odpowiedzialność za środowisko i zasoby. Nie możemy pozwolić sobie na to, by jedzenie, którego wartości często nie doceniamy, trafiało na śmietnik. Wiemy, że jedna akcja to za mało, dlatego zachęcamy naszych partnerów do konsekwentnego i wspólnego działania w tym zakresie. Zaczynamy od siebie, pokazując, że nawet małe kroki, takie jak odpowiednie planowanie i zarządzanie nadwyżkami, mogą zrobić ogromną różnicę. Wspólnie udowadniamy, że jednoczący duch sportu może wykraczać poza areny i inspirować do ważnej zmiany społecznej – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu w ORLEN.
Według danych ONZ, na świecie każdego roku marnuje się około 1/3 wyprodukowanej żywności1. To ponad 1,3 miliarda ton jedzenia, które mogłoby wyżywić miliony osób cierpiących z powodu głodu. W Polsce, według Instytutu Ochrony Środowiska i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, rocznie marnuje się około 5 milionów ton jedzenia2, z czego duża część to efekty nadprodukcji i niewłaściwego zarządzania zasobami.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Z radością informuję, że po Balu Mistrzów Sportu, który odbył się w hotelu DoubleTree by Hilton Warsaw, wspólnie z partnerami przekazaliśmy pozostałe po wydarzeniu jedzenie na rzecz potrzebujących. Jako hotel, który od zawsze stawia na odpowiedzialność społeczną, uważamy, że takie inicjatywy są naszym obowiązkiem i wartością, którą pragniemy dzielić z innymi. To nie tylko wyraz naszej odpowiedzialności, ale również sposób na wspieranie wartości, które są fundamentem naszej działalności. Jako część globalnej sieci Hilton, nieustannie dążymy do wprowadzania pozytywnych zmian, zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej, a przekazanie nadwyżek jedzenia jest jednym z przykładów naszego zaangażowania. Dziękujemy wszystkim, którzy wspierają naszą inicjatywę. Mamy nadzieję, że nasz przykład zainspiruje innych do podejmowania podobnych działań na rzecz potrzebujących – mówi Monika Murawska, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu DoubleTree by Hilton.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dla ORLENU to nie pierwsze takie działanie na rzecz walki z marnowaniem żywności. Jesienią ubiegłego roku, po meczach reprezentacji Polski w piłce nożnej z Portugalią i Chorwacją na PGE Narodowym, nadwyżka zamówionego cateringu również trafiła do osób potrzebujących, za pośrednictwem Fundacji Radość współpracującej z Bankiem Żywności.
1„Wskaźnik Marnowania Żywności”, Organizacja Narodów Zjednoczonych, 2022.
2Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności, Instytut Ochrony Środowiska, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, 2020.
Zdjęcia: mat. pras., Orlen