Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025.

SZCZEGÓŁY

ORLEN mówi stop food waste. Jedzenie pozostałe po Balu Mistrzów Sportu przekazano potrzebującym

ORLEN mówi stop food waste. Jedzenie pozostałe po Balu Mistrzów Sportu przekazano potrzebującym
4 stycznia br., podczas uroczystej Gali Mistrzów Sportu, poznaliśmy laureatów jubileuszowego, 90. Plebiscytu „Przeglądu Sportowego” na Najlepszego Sportowca Polski 2024 roku. Niewykorzystaną żywność przekazano do Schroniska dla osób w kryzysie bezdomności „Przystań” w Warszawie.
O autorze
2 min czytania 2025-01-09

Organizacja dużych imprez z udziałem gości wymaga wcześniejszego zamówienia sporych ilości jedzenia. Jednak nawet przy najbardziej skrupulatnie zaplanowanych działaniach, część jedzenia, dostarczana w przygotowanych specjalnie pojemnikach, pozostaje niewykorzystana.

Tymczasem walka z marnowaniem żywności jest jednym z kluczowych wyzwań współczesnego świata, a firmy i organizacje coraz częściej biorą odpowiedzialność za działania zmierzające do ograniczenia tego zjawiska. Dlatego tegoroczna Gala Mistrzów Sportu stała się okazją do podjęcia ważnej inicjatywy w tej sprawie – po jej zakończeniu ORLEN, Ringier Axel Springer Polska oraz Hotel DoubleTree by Hilton przekazały niemal 47 kg zapakowanej żywności do Schroniska „Przystań” w Warszawie prowadzonym przez Caritas Archidiecezji Warszawskiej.

– Organizacja dużych wydarzeń, takich jak Gala Mistrzów Sportu, to także ogromna odpowiedzialność za środowisko i zasoby. Nie możemy pozwolić sobie na to, by jedzenie, którego wartości często nie doceniamy, trafiało na śmietnik. Wiemy, że jedna akcja to za mało, dlatego zachęcamy naszych partnerów do konsekwentnego i wspólnego działania w tym zakresie. Zaczynamy od siebie, pokazując, że nawet małe kroki, takie jak odpowiednie planowanie i zarządzanie nadwyżkami, mogą zrobić ogromną różnicę. Wspólnie udowadniamy, że jednoczący duch sportu może wykraczać poza areny i inspirować do ważnej zmiany społecznej – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu w ORLEN.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według danych ONZ, na świecie każdego roku marnuje się około 1/3 wyprodukowanej żywności1. To ponad 1,3 miliarda ton jedzenia, które mogłoby wyżywić miliony osób cierpiących z powodu głodu. W Polsce, według Instytutu Ochrony Środowiska i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, rocznie marnuje się około 5 milionów ton jedzenia2, z czego duża część to efekty nadprodukcji i niewłaściwego zarządzania zasobami.

– Z radością informuję, że po Balu Mistrzów Sportu, który odbył się w hotelu DoubleTree by Hilton Warsaw, wspólnie z partnerami przekazaliśmy pozostałe po wydarzeniu jedzenie na rzecz potrzebujących. Jako hotel, który od zawsze stawia na odpowiedzialność społeczną, uważamy, że takie inicjatywy są naszym obowiązkiem i wartością, którą pragniemy dzielić z innymi. To nie tylko wyraz naszej odpowiedzialności, ale również sposób na wspieranie wartości, które są fundamentem naszej działalności. Jako część globalnej sieci Hilton, nieustannie dążymy do wprowadzania pozytywnych zmian, zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej, a przekazanie nadwyżek jedzenia jest jednym z przykładów naszego zaangażowania. Dziękujemy wszystkim, którzy wspierają naszą inicjatywę. Mamy nadzieję, że nasz przykład zainspiruje innych do podejmowania podobnych działań na rzecz potrzebujących – mówi Monika Murawska, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu DoubleTree by Hilton.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dla ORLENU to nie pierwsze takie działanie na rzecz walki z marnowaniem żywności. Jesienią ubiegłego roku, po meczach reprezentacji Polski w piłce nożnej z Portugalią i Chorwacją na PGE Narodowym, nadwyżka zamówionego cateringu również trafiła do osób potrzebujących, za pośrednictwem Fundacji Radość współpracującej z Bankiem Żywności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

1„Wskaźnik Marnowania Żywności”, Organizacja Narodów Zjednoczonych, 2022.
2Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności, Instytut Ochrony Środowiska, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, 2020.

Zdjęcia: mat. pras., Orlen

PS Federacja Polskich Banków Żywności: 45% Polaków wyrzuca jedzenie [RAPORT]