– Do tej pory ORLEN koncentrował się na wsparciu mistrzów sportu. Teraz do tych sportowców dołączamy dzieci i młodzież. Zwiększamy nacisk na finansowanie programów skierowanych do najmłodszych – mówi Ireneusz Fąfara, prezes zarządu ORLEN.
Dodaje, że program Sportowy ORLEN i towarzysząca mu kampania społeczna „Sport to szkoła życia” od początku zyskały bardzo pozytywny i szeroki oddźwięk w całym kraju.
Zobacz również
– Trwa proces wyłaniania 100 beneficjentów programu. Za wszystkich trzymam kciuki, a tym, którzy zostaną wybrani, już w tej chwili pragnę pogratulować – podkreśla prezes Fąfara.
Jak wskazują inicjatorzy projektu, program Sportowy ORLEN, którego realizację zaplanowano na 2025 r., odpowiada na jedno z największych wyzwań społecznych – Polska plasuje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć wychowania fizycznego. Eksperci alarmują, że taki stan rzeczy przyczynia się do nasilenia problemu występowania chorób cywilizacyjnych wśród dzieci i młodzieży. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) podaje, że nadwagę i otyłość odnotowano u aż 32 proc. polskich dzieci w wieku 7-9 lat.
ORLEN deklaruje, że m.in. poprzez program Sportowy ORLEN, chce to zmienić.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nabór do programu był prowadzony poprzez elektroniczny formularz na stronie sportowyorlen.pl w dniach 7-31 października. Ostatecznie złożono 2 375 wniosków, które są obecnie poddawane weryfikacji i ocenie przez powołane w tym celu grono ekspertów, kierujących się – jak podaje spółka – „jasnymi i przejrzystymi kryteriami oceny zgłoszeń, wpisującymi się w fundamentalne zasady nowej polityki sponsoringowej koncernu”. Wyniki rekrutacji, w postaci listy klubów zakwalifikowanych do podpisania umów sponsoringowych z ORLENEM, zostaną ogłoszone w grudniu br.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kluby te będą mogły przeznaczyć otrzymane środki m.in. na: zakup sprzętu, wynajem obiektów sportowych, organizację turniejów i obozów treningowych, wynagrodzenie kadry trenerskiej i instruktorskiej lub zatrudnienie specjalistów, tj. fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów. W ramach programu w 2025 roku dofinansowanych zostanie min. 100 instytucji, zajmujących się prowadzeniem regularnych profesjonalnych i amatorskich zajęć dla dzieci oraz młodzieży do 18. Roku życia. Warunkiem udziału w programie było m.in. prowadzenie formalnie zarejestrowanej działalności statutowej przez minimum 2 lata przed datą składania wniosku. Maksymalna kwota dofinansowania to 100 tys. złotych, zaś budżet całego programu wyniesie min. 10 mln złotych.
Naborowi do programu Sportowy ORLEN towarzyszyła kampania społeczna „Sport to szkoła życia”, która zwracała uwagę na pozytywne aspekty aktywności fizycznej wśród najmłodszych. W role ambasadorów kampanii wcielili się sportowcy współpracujący na co dzień z ORLENEM, a wśród nich Aleksandra Mirosław, mistrzyni olimpijska i rekordzistka świata we wspinaczce sportowej; Anita Włodarczyk, lekkoatletka, trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem oraz Bartosz Kurek, kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy, wicemistrz olimpijski. Bohaterami spotów telewizyjnych, informujących o kampanii, były dzieci uprawiające sport: Nadzieja, Dima oraz Franek.
Sportowy ORLEN to tylko jeden z filarów kompleksowego programu aktywizacji dzieci i młodzieży Akademia Sportu ORLEN, w ramach którego prowadzone są także inne inicjatywy, takie jak np. Piłkarska Przyszłość z ORLENEM. Koncern jest też partnerem strategicznym programu Aktywna Szkoła, który realizuje wspólnie z Ministerstwem Sportu i Turystyki.