ORLEN wprowadza na stacje paliw innowacyjne etykiety zasilane światłem

Koncern sięgnął po technologię wykorzystującą zasilanie fotowoltaiczne. W sklepie, na jednej ze stacji ORLEN w Warszawie pojawią się specjalne etykiety zasilane światłem. To pierwszy etap rozwoju technologii, która umożliwi wyświetlanie komunikatów dla klientów, m.in. informacji o promocjach.
O autorze
1 min czytania 2021-11-25

PKN ORLEN w ramach programu ORLEN Skylight Accelerator podpisał list intencyjny o współpracy z firmą Saule Technologies, która opracowała i produkuje pierwsze na świecie etykiety zasilane światłem, czyli wykorzystujące perowskitowe ogniwa fotowoltaiczne. To właśnie one będą testowane w sklepie na stacji ORLEN w Warszawie. Innowacyjne rozwiązanie umożliwi zdalne zarządzanie wyświetlanymi na tych etykietach komunikatami. Skróci także czas opisywania produktów i tym samym przyspieszy i zwiększy ich dostępność dla klientów. 

– Realizacja projektów badawczo-rozwojowych oraz wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań są już na stałe wpisane w misję budowania multienergetycznego koncernu o silnej pozycji na międzynarodowym rynku. Współpraca ze spółkami technologicznymi pozwala nam budować przewagę konkurencyjną i rozwijać się zgodnie z celami strategicznymi, które zakładają m.in. wykorzystanie niskoemisyjnych technologii. Jesteśmy liderem zmiany. Po raz kolejny więc sięgamy po najnowsze rozwiązania, aby tworzyć, rozwijać i wspierać naszą nowoczesną sieć stacji paliw – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Etykiety PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label) wykorzystują dostęp do światła naturalnego lub sztucznego i nie mają nic wspólnego z tradycyjnymi bateriami. Ich energooszczędność wpisuje się w strategię PKN ORLEN, który priorytetowo traktuje kwestie zrównoważonego rozwoju i zmniejszenia oddziaływania na środowisko naturalne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Innowacyjne etykiety wyposażone są w dwu- lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. Dzięki temu stanowią platformę dla reklam, anonsów o specjalnych ofertach czy akcjach lojalnościowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po fotowoltaikę sięga również Kaufland – wrocławski sklep tej sieci został wyposażony w panele fotowoltaiczne.  Według wstępnych szacunków rozwiązanie wykorzystujące OZE zaspokoi kilkanaście procent rocznego zapotrzebowania marketu na energię elektryczną.