ORLEN jest Sponsorem Generalnym Reprezentacji Polski w Lekkiej Atletyki od 2010 roku. W ostatnim czasie została zawarta nowa, czteroletnia umowa z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, której celem jest kompleksowy rozwój dyscypliny, w tym popularyzacja aktywności fizycznej wśród młodych ludzi. Obowiązuje ona do końca 2028 roku i obejmuje czas przygotowań do igrzysk olimpijskich w Los Angeles.
Współpraca ORLENU z PZLA wpisuje się w długofalową strategię aktywizacji dzieci i młodzieży. Ważnym punktem umowy jest wsparcie programów skierowanych do najmłodszych uczniów szkół podstawowych, m.in. poprzez projekty „Lekkoatletyka dla każdego!” oraz „Lekkoatletyczne Nadzieje Olimpijskie”, a także wsparcie pokazowych lekcji organizowanych przez gwiazdy lekkoatletyki, „Lekcji z Mistrzem”.
Zobacz również
Dzisiaj do grona sportowców ORLEN Teamu dołączyli:
- płotkarka Pia Skrzyszowska,
- wieloboistka Adrianna Sułek-Schubert,
- skoczkini w dal Anna Matuszewicz,
- płotkarz Jakub Szymański
- oraz sprinter Maksymilian Szwed.





– Piątka lekkoatletów, która dołączyła dzisiaj do ORLEN Teamu, należy do europejskiej i światowej czołówki w swoich konkurencjach. Charakterem, postawą i osiąganymi wynikami udowadniają, że są przyszłością lekkiej atletyki. Jesteśmy przekonani, że nasze wsparcie indywidualne pomoże im osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Będziemy wspólnie pracować nad tym, żeby popularyzować aktywność wśród kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży. Liczymy na to, że efekty współpracy zobaczymy podczas igrzysk olimpijskich w Los Angeles oraz w Brisbane – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu ORLEN.
Stanowisko Izby Gospodarki Elektronicznej w sprawie wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej dla podmiotów e-commerce
W ramach programu Sportowy ORLEN, 31 akademii z całej Polski realizuje zajęcia z lekkiej atletyki. Fundacja ORLEN wspiera również indywidualnie 18 medalistów igrzysk paralimpijskich w tym 6 lekkoatletów (Barbara Bieganowska-Zając, Lucyna Kornobys, Karolina Kucharczyk-Urbańska, Maciej Lepiato, Lech Stoltman, Renata Śliwińska).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: mat. pras.