Bank Zachodni WBK od kilku lat systematycznie rozwija ideę bankowania bez barier – adresowaną do klientów ze szczególnymi potrzebami. W ramach realizowanego Programu Obsługa bez barier bank wprowadza rozwiązania, które poprawiają dostępność usług i produktów klientom z niepełnosprawnościami. Istotnym elementem komunikacji rozwiązań dla tej grupy klientów jest nowa strona Programu „Obsługa bez barier”, której opracowanie Bank powierzył agencji Ostecx Créative.
Do prac nad witryną „Obsługa Bez Barier” podeszliśmy, jak do każdego innego zlecenia zachowując balans między wysokiej jakości designem a funkcjonalnością, z drugiej strony natomiast ta realizacja stanowiła dla nas niecodzienne wyzwanie – mówi Filip Guilherme z Ostecx Créative. – Dzięki licznym konsultacjom oraz audytowi badającemu dostępność serwisu internetowego pod kątem potrzeb osób z niepełnosprawnościami i zgodności z międzynarodowymi standardami (WCAG 2.0), byliśmy w stanie na bieżąco udoskonalać witrynę tak, aby była ona maksymalnie dostosowana do szczególnych potrzeb tej grupy klientów. Cieszymy się, że – między innymi przy naszym udziale – udało się tego dokonać.
Zobacz również
Dostępność to brak barier także w wymiarze komunikacyjnym, dlatego tworząc stronę o Programie „Obsługa bez barier” zaprojektowaliśmy ją zgodnie ze standardem WCAG 2.0. W pracach towarzyszyli nam eksperci tematu oraz osoby z niepełnosprawnościami. Wspólnie z Fundacją Utilitia i Ostecx Créative opracowaliśmy, na bazie audytów dostępności, wyróżniającą się na polskim rynku finansowym stronę Programu, która stanowi wyraz idei bankowania bez barier i jest pomocna i przyjazna dla naszych klientów – powiedziała Marta Walaszczyk-Szymańska, odpowiedzialna za realizację i rozwój Programu Obsługa bez barier w Banku Zachodnim WBK.
Strona dostępna jest pod adresem: www.bzwbk.pl/obb
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach